La globalització dels contes

Em vaig llevar a trenc d’alba i vaig encetar el meu ritual de bellesa: sessió de tai-txi-txuan per desentumir el cos, bany turc amb essències per netejar i perfumar la pell, massatge amb olis essencials per hidratar-me, màscara de iogurt del Caucas en cara i escot per emblanquinar el cutis, raspallada a consciència de la cabellera amb la pinta de vori, terra del Nil als pòmuls, khôl oriental als ulls, rouge passion de Chanel als llavis, modelet agosarat de Victòria Secret, un Dior de seda i unes Gucci de 9 cm als peus.

Estava convençuda de tenir-ho tot guanyat: la bleda de la Bella Dorment s’acabava de despertar i amb la cabellera esbullada i els ulls plens de lleganyes no tenia res a fer; la meva fillastra, la Ventafocs, era massa jove i aquell cos esprimatxat encara no era comparable a les voluptuoses corbes de la meva plenitud madura, i l’altra Bella ja tenia prou feina a dissimular les cicatrius que li havia deixat un encontre excessivament passional amb la Bèstia. Així doncs, amb passes estudiadament lentes, em vaig encaminar cap al nou mirall i li vaig fer la pregunta.

Una hora més tard, el meu majordom moria decapitat i els seus ossos anaven a petar a una fossa juntament amb els vidres esmicolats del mirall. I no em digueu que la meva reacció va ser desproporcionada: després de tal desplegament de glamur i sofisticació va el paio i compra un mirall al basar de xinesos del costat del castell. I a sobre en compra un d’etnocentrista: mira que dir que la més bella del regne era la Mulan!

.

20 Responses to La globalització dels contes

  1. tirantlobloc ha dit:

    Casum la globalització!!! Consumim productes nacionals!!!

  2. Pons ha dit:

    saps que no he vist Mulan? saps que no tinc ganes de veure-la?

    • Montse ha dit:

      Doncs mira, ja tens alguna cosa en comú amb la madrastra: ara mateix, a la Mulan no la pot ni veure.

      • Marta ha dit:

        Hahaha, jo tampoc no sé qui és la Mulan, però m’ha agradat molt el conte! 🙂

      • Montse ha dit:

        A mi em va enganxar en un punt complicat: els nens estaven en aquella franja d’edat en què s’ho passen d’allò més bé repetint i repetint i repetint i repetint fins a l’infinit les visualitzacions de les pel·lícules de dibuixos. Conseqüència: me’n sé els diàlegs fil per randa!

  3. Crític de cine ha dit:

    Aquest cop t’has superat!!
    M’imagino la pobra dona despertant-se a les 4 de la matinada per començar-se a empolainar i estar llesta per l’hora de dinar.
    Molt bo!

    • Montse ha dit:

      Moltes gràcies! 😀
      És que després de tot l’esforç i la dedicació per estar estupenda, això de no trobar els resultats esperats ha de merèixer la pena capital per força!

  4. MadeByMiki ha dit:

    Això de la bellasa és qüestió de modes, per tant tan sols cal fer el que jo faig: esperar pacientment a que el teu tipus es posi de moda. Porto anys esperant, però tot arribarà…

    • Montse ha dit:

      La bellesa realment important és la interior (pel meu gust, esclar), però em sembla que la nostra protagonista no hi creia: ella només estava pendent de ser portada del “Hola” i para de comptar.

  5. Reflexionem-hi ha dit:

    Doncs a mi Mulan m’encanta, i ella quan va “femenina” està la mar de maca, trobo. Visquin els contes blocaires!

  6. Tomàs ha dit:

    Montse, jo, per la descripció, m’hagués quedat amb la teva protagonista!

    Molt i molt bé en conte…, però no hi ha una oportunitat per a la Blancaneus?

    • Montse ha dit:

      MECÀSUM: LA BLANCANEUS!!! Òndia, ja sabia que em deixava alguna cosa: amb tant embolicar la troca amb els personatges dels contes al final la que s’ha embolicat he estat jo i he esmentat la fillastra que no tocava (la Ventafocs també tenia madrastra, però no era una paranoica que parlava amb els miralls). Pocs posts i mal fets: estic acabada 😦

      • Tomàs ha dit:

        Pots fer un post amb la Blancaneus. Segur que hi ha alguna cosa que dir al seu voltant.

        Segurament serà de totes, la més antiga. Parlo de memòria, però crec que la peli de Blancaneus ja tindrà 80 anys o així.

      • Montse ha dit:

        Si ens remontem als germans Grimm ja en té més de dos-cents. Tanmateix, fer una versió B del conte d’una mossa que viu enmig del bosc amb set miners… no, no gràcies, passo 😀

  7. Lo rat ha dit:

    No tinc el gust de conèixer la Mulan. El nom li ve de les coces de mula que aprèn a fer al clip d’aquí dalt?

    • Montse ha dit:

      No hi havia caigut 😀 Tanmateix no crec que vagi per aquí, perquè Mulan és el nom de noia i quan decideix transvestir-se per anar a la guerra pren el nom de Pin. Ja veig que les acaballes del segle passat us va enganxar a la majoria sense una criatura (pròpia o de préstec) a prop; en cas contrari, t’asseguro que per bé o per mal sabries qui és la xicota.

  8. Yáiza ha dit:

    Aaaaaaai! T’anava a comentar el conte, però m’he posat el vídeo de la Mulant que has deixat per aquí dalt i m’has fet somriure! Quins temps! A mi m’encantava, aquesta pel·lícula. Em va enganxar grandeta, però encara amb edat… hehehe. N’hi ha moltes de disney que estan bé, a part de les més populars de princesetes…

    Bé, i el conte molt xulo! Tot i que amb tants tractaments m’he marejat una mica, jo que surto cada dia de casa sense ni gota de maquillatge i com qui diu, amb les lleganyes posades…

    • Montse ha dit:

      És que cada vegada s’hi miren més i quan fan dibuixos per als petits també pensen a posar-hi un toc d’humor per als grans (ja que hem d’acompanyar els nens al cinema, què menys que divertir-nos una mica, oi?).

      I això dels tractaments… bé, diguem-ne que són “armes de dona” i que quan més gran et fas, més artilleria necessites 😀 C’est la vie! 😉

Deixa un comentari

