Sense ànim d’ofendre, eh!

Que consti que no tinc la més mínima intenció de faltar al respecte a ningú. Cap ni una! Que per què ho poso en negreta? Doncs perquè al Sr. Coromines, un senyor d’Olot (jubilat, segons he llegit en algun diari) li han cardat més de 5.000 euros entre multa i indemnització per danys morals per unes paraules que va dedicar al Sr. Monago en un fòrum d’internet, i ara mateix la meva economia no podria resistir que algú s’ofengui més del compte. Així doncs, que quedi clar: de bon rotllo.

Val a dir que la notícia m’ha sobtat: després d’escoltar periodistes (?) dient que la Consellera Geli era una zorra, a polítics (??) que el president Mas és un nazi, a reputats opinadors (???) que, ja posats, tots els catalans som nazis els dies parells i jueus els dies senars… què podia haver dit un senyor d’Olot que superés el “nivelaçu” que ens envolta com per anar a petar a un judici? Doncs, tal com ho he trobat en els diaris (desconec si ho va fer en castellà perquè no he trobat el text original) entre altres coses va escriure que era un: “cabronazo / gilipollas con todas las de la ley / hijo de puta / miente como un bellaco / mamón / racista anticatalán y guardia civil”.  Valguemdeusenyor, quin sobreescalfament Sr. Coromines! Però home, com se li acut dir aquestes coses, si tothom sap que no era guàrdia civil, sinó bomber!

Total, que l’han denunciat, jutjat i trobat culpable d’injúries i ara, si no recorre la sentència, haurà d’apoquinar la multa i les costes del judici. I què voleu que us digui: tot plegat em sembla desproporcionat. Desconec el ressò mediàtic que pot tenir un fòrum d’aquests, però imagino que deu tenir una audiència inferior a la de determinades cadenes de televisió. Tampoc em sembla que les paraules enceses d’un ciutadà que parla a títol particular tinguin el mateix pes que la de militars, periodistes i polítics que, potser amb paraules més elegants, han deixat anar burrades molt i molt més grosses.

I ja posats, també em resulta sorprenent i poc intel·ligent la denúncia d’en Monago (ai, ai, ai, que quedi clar que en dir poc intel·ligent parlo del fet, no de l’individu! -Glups-) perquè amb això només ha aconseguit revifar les paraules d’aquest olotí i donar-li’n major repercussió. Si més no, jo no sabia que algú havia dit que era un “cabronazo / gilipollas con todas las de la ley / hijo de puta / miente como un bellaco / mamón / racista anticatalán y guardia civil” i ara, ves per on, tothom que ha llegit la notícia de forma conscient o inconscient ha valorat fins a quin punt subscriu aquestes paraules i el tema torna a fer xup-xup.

No puc dir que estic d’acord amb les paraules gruixudes, però no sóc capaç de veure problema més enllà de la forma, no del fons. Fet i fet, em sembla que l’home estava encès perquè l’extremeny en qüestió havia manifestat públicament que “no hay que olvidar que quien nos ha quitado y robado la cartera y buena parte del futuro de los extremeños ha sido el gobierno catalán que ha conseguido una financiación autonómica hecha a su medida mientras los extremeños han perdido recursos del Estado que son necesarios para el legítimo desarrollo de la región”. És a dir, lladres, però amb una retòrica més florida. I el senyor Coromines, dolgut de tant sentir-se “cornut i pagar el beure” va explotar.

I ja posats, he de dir que hi ha una cosa que, personalment, m’ofèn més que no pas que m’insultin amb paraules grosseres: per a mi és més greu que m’insultin la intel·ligència. Posem per cas, per exemple el que els companys de partit del denunciant han tingut la barra de dir: que han apujat les pensions. S’han de tenir els cuyongs quadrats per dir-li a un 0,25% apujada. Jo no en sé gaire, però si l’IPC és, pel cap baix, 12 vegades superior a l’”augment” de les pensions, jo crec que això et fa més pobre. Imagineu que si el Sr. Coromines és un jubilat mileurista i decidís pagar la multa amb el “generós” augment de la seva pensió acabaria de pagar el deute l’any 2181.

AcusadorJa veurem com acabarà el tema. Potser presentarà un recurs o potser preferirà pagar i mirar d’oblidar-ho. La veritat, em semblaria injust que hagués de pagar, però si crea un compte amb el nom “TotsSomCoromines” ja pot comptar amb la meva aportació i no perquè em sembli bé l’insult i la desqualificació, sinó perquè tinc un particular sentit de la justícia: no suporto veure un Goliath acarar-se a un David… i mens si és en Goliath qui enceta la baralla.

23 Responses to Sense ànim d’ofendre, eh!

  1. XeXu ha dit:

    Aquesta desigualtat sempre fa molta gràcia. Ens hem de sentir dir de tot, i no passa res, que ens diguin nazis és perfectament normal, però nosaltres no podem aixecar la veu per res. Què es pensen, que són el gran germà? Doncs tot això no fa més que donar-nos motius per fotre el camp, com si ens en faltessin. El millor que podria fer el senyor Coromines és la desobediència, però llavors segur que li busquen les pessigolles. Difícil solució, perquè ens tenen una mica agafats pels ‘cuyongs’, però tampoc compten amb la nostra solidaritat amb els nostres.

    • Montse ha dit:

      Sí, deu ser allò de fer servir les pedres que et llencen per fer-te la paret. Francament, crec que denunciar-ho no ha estat una bona idea: això podria fer que algú se sentís identificat amb el Sr. Coromines… 😉

  2. Pons ha dit:

    Està clar que hi ha gent de primera categoria que té impunitat per insultar i gent de segona que no la té. Per si de cas, ja fas bé abans de tot avisant que no vols ofendre, em recorda a la secció “Perdón” de mi mesa cojea.

    • Montse ha dit:

      Mmm… no sé si això de demanar perdó per les ofenses passades i futures et dóna alguna mena de carta blanca. Mira, jo, per si de cas, no ho provo que l’ortodòncia dels nanos em costa una passsstaaaa i no me la puc jugar.

  3. Magenta ha dit:

    En aquestes picabaralles sempre sóc molt prudent a l’hora de prendre posicions, perquè quan et poses sincerament en cada punt de vista sols acabar veient que ni tan blanc, ni tan negre. Peeeeerò en aquest cas… què vols que et digui. És injust, i per part meva em sembla que el senyor polític més que estar ofès, el que fa és aprofitar les facilitats que deu tenir a l’hora de mobilitzar advocats que li facin les feines per treure uns duros i que es parli d’ell. Un toca-pilotes i una mala passada pel senyor ciutadà pensionista.

    • Montse ha dit:

      Oi que sí? Oi que si per litigar s’hagués hagut de rascar la butxaca potser no hauria tingut la pell tan fina? Així no s’hi val.
      Moltes gràcies per comentar, Magenta, i benvinguda! Ets a casa teva 🙂

  4. dani...él ha dit:

    Bona apreciació que el negoci és doble o triple. Per una banda reprimir amb aquesta subtilesa serveix per espantar mosques de la millor manera. A més es treu una publicitat impagable acostant les càmeres i micròfons al poderós, cosa que als desvalguts només el poden tenir accessible quan els toca la loteria de nadal.

    • Montse ha dit:

      I de franc, perquè ja que el greuge li ve pel càrrec ho deu pagar el partit… perquè que justament aprofiti el càrrec per provocar a tort i a dret, no és rellevant, oi? 😦

  5. Tomàs ha dit:

    Ahir vaig llegir que el govern espanyol està ultimant una llei per la qual serà persseguible tot insult dedicat a España. És a dir, en breu, caldrà esmolar l’enginy a l’hora d’escriure els post i no posar negre sobre blanc res que des d’allà algú pugui interpretar com a ofensiu.

    Contra Espanya i els seus símbols no hi ha marge, en canvi a l’hora de parlar de Catalunya tot s’hi val. Ja ho sabem, ho escoltem i ho llegim sovint, i molt més des de fa uns mesos.

    Al principi m’ho prenia pitjor que ara. Penso que en definitiva és una mostra més de la seva preocupació, mal vehiculada, grollera, però una mostra de por en definitiva.

    Espero que aquest senyor es pugui assessorar de manera adient o en tot cas que contacti amb els advocats d’Intereconomia que el trauran del tràngol en un tres i no res.

    Seguirem igual i tot anirà a pitjor en aquests aspectes. A mesura que el Procés avança, tot es precipita, i també les passions més primitives i poc evolucionades.

    La delegada del govern ha posat més de 150 denúncies contra ajuntaments afiliats a l’AMI.

    Des de Catalunya ens podríem dedicar a posar denúncies contra tot el que s’ha dit…, és clar que amb la d’arguments que tenim col·lapsaríem la justícia i això no ens ho podem permetre perquè si a més de bòrnia (sinó cega) la deixem col·lapsada de feina no ajudem gaire.

    • Montse ha dit:

      Tot quadra: si insultar España és perseguible i insultar Catalunya és gratis, això vol dir que Catalunya no és d’España (ho veus, fins i tot ells ho tenen clar!).

      Pel que fa a la delegada (sí, trobo que està massa delegada, hauria de menjar més que estar tan magre i xutar-se tant de bótox i/o silicona no l’afavoreix gens), he llegit que els de Municipis per la independència la volien denunciar per malversar fons públics; d’alguna manera li han de dir a la senyora que, con la que cae, altra feina hi ha.

      • Tomàs ha dit:

        Ja va rebre un “avís” d’un jutge quan va denunciar a alguns Ajuntaments dient que havien pagat amb diners públics trens i autocars per anar a Barcelona a la manifestació de l’11 de setembre de 2012. En demostrar-se en seu judicial que no havia estat així i que fins i tot havien hagut beneficis que havien redundat en programes socials dels ajuntaments denunciats el jutge li va dir que s’ho penses millor a l’hora d’interposar denúncies que a la fi acabaven costant diners públics.

        És el que hi ha i això només farà que anar a més. Les amenaces i la pressió seran constants i creixents. Això no ens sortirà ni gratis, ni serà un camí de roses.

        Ara bé, tot és superable i si hi ha l’empenta que fins ara hi ha, que si vagin posant fulles.

      • Montse ha dit:

        Certament és ben complicat. D’una banda és molt empipadora tanta pressió amb qualsevol excusa, però d’alguna manera també ens dóna arguments per marxar (per si no en tinguéssim prou, d’arguments!).

  6. Pons ha dit:

    Sense ànim d’ofendre…. estàs viva?

  7. Pons ha dit:

    Avui el meu bloc compleix 8 anys i faries que fos el bloc més feliç de la catosfera si et passessis a felicitar-lo, moltes gràcies!

  8. Pons ha dit:

    Corrent rumors que diuen que aquest bloc està mort…

    • Montse ha dit:

      No estaba mueeeerto, estaba de parranda, lerelereleeeee!!! Bé, si més no, l’autora segueix viva. És que no m’inspiro, no m’inspiro, no.

  9. Pons ha dit:

    Per un moment m’ha semblat veure un post estrany en aquest bloc. Tot eren al·lucinacions del feedly, no?

  10. Tomàs ha dit:

    Hola Montse. Veig que tu tampoc has tornat al teu Blog. Ja saps que n’era un fan fidel. Que vagi bé!!!!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: