Ara que sabia dir “pinícula”…

…en diuen “flim”.

Quan una matèria no és la meva matèria no em complico: busco un referent d’absoluta i irrefutable confiança i  hi confio cegament (i si el tema és greu, busco un segon referent d’absoluta i irrefutable confiança i els comparo). Així doncs, quan vaig encetar aquest espai vaig buscar el referent lingüístic més normatiu de totes les normatives que es fan i es desfan (l’Institut d’Estudis Catalans) i vaig veure que allò que estava fent se’n deia “Bloc” i tot i que no m’acabava de fer el pes i que els arguments que havia llegit en contra d’aquesta forma em resultaven molt convincents, vaig dir amén.

BloGAra s’ho han pensat millor i s’han decantat per la forma blog. I jo amén perquè aquesta matèria no és la meva matèria. Així doncs, oficialment això deixa de ser un bloc i jo de ser blocaire. A partir d’ara sóc una bloguera que de tant en tant actualitza el seu blog i que intentarà no trencar res quan arregli l’encapçalament (és que la informàtica… aquesta matèria no és la meva matèria).

Anuncis

18 Responses to Ara que sabia dir “pinícula”…

  1. XeXu ha dit:

    Rectificar és de savis, diuen. No cal dir que a mi la notícia em fa content, i de fet, m’has robat el post, perquè en volia parlar avui. Així que més val que m’espavili i el publiqui aviat, si no no tindrà cap gràcia. M’alegro que hagin permès aquesta forma, que pel que he entès, no invalida l’altra tampoc, oi? Al que m’hauré d’acostumar és això de bloguer/a, que ja que és normatiu ho hauré d’adoptar, perquè igual que tu, feia servir el blogaire, jo amb g, és clar.

    • Montse ha dit:

      A mi també m’agrada més així, em sona més natural (tot i que ja m’havia acostumat al bloC). Al DIEC2 ja només surt com a blog: quan s’hi posen, s’hi posen.

      Pel que fa al manlleu, com que tenim pocs comentaristes en comú això quedarà entre tu i jo… i en Pons que és omnipresent 😉

  2. ÒscarAzAl ha dit:

    Jo tinc una entrada programada per dissabte amb això. I a mi sí que m’afecta, que em quedo sense joc de paraules… La veritat és que jo ho preferia amb c i estava prou estès. El que havia de fer decantar la balança finalment era el que decidís la Filològica i, ves per on, la Filològica ha decidit.

    • Montse ha dit:

      Òndia, Òscar, sí que t’han ben esguitarrat el doble sentit de la presentació 😦 Pel que sembla, la Filològica s’ha decantat per aquesta opció precisament perquè ha estat la més extesa. Bé, ja que estan receptius, a veure si també accepten el “sisplau” i l'”esclar”.

  3. si? jo em pensava que el més correcte era dir-ne bloc… de fet jo vaig fer l’evolució inversa, vaig començar per blog i ara en dic bloc… quin embolic!

    • Montse ha dit:

      Fins fa 48 hores sí que era l’opció correcta. Jo també l’he de “desaprendre”, aquesta paraula, però no crec que tingui cap problema a ser una desaprensiva… desaprentiva… desaprenenta… 😉

  4. Marta ha dit:

    Ens hi haurem de costumar… T’ha quedat molt bé, la capçalera! 😉

  5. Crític de cine ha dit:

    Veig que arreglar l’encapçalament t’ha sortit majúsculament bé!!! Jo sempre n’he dit blog, però no per una qüestió d’incorrecció (tot i que ara és correcte) ortogràfica, sinó perquè sempre m’ha sonat millor. I ves per on, ara resultat que no només sona bé sinó que té el visy-i-plau de l’IEC!!!

    • Montse ha dit:

      A mi també em sonava millor, però suposo de l’IEC ha fet el que cal fer: en primer moment una proposta d’acord a la normativa i en segon, escoltar la veu del poble (per dir-ho d’alguna manera). Com va dir l’Albert Pla Nualart “El DIEC el fa l’IEC, el català el fem entre tots”.

  6. Pons ha dit:

    això es que aquests del IEC es van passar pel “Pons’s blog” i han vist que si el Pons ho escriu amb G no hi ha cap dubte de quin ha de ser el model a seguir. Tothom a seguir el Pons!

  7. Tomàs ha dit:

    Doncs m’has posat al dia, no en tenia cap notícia del canvi. Jo era dels de Bloc, ara m’hauré de passar a la “g”.

    Bé, aquest canvi és una petita molèstia, no pas comparable amb els canvis que deu conjecturar la Carmen Chacon!

    Ara bé, el que ja no m’agrada tant és això de “bloguer”. Què per cert, s’ha de dir amb “accent” català o anglès?

    • Montse ha dit:

      Bloguer com a paraula aguda (tot i que en veure-la escrita a mi m’ha passat el mateix).

      Pobre Carme, encara no s’ha adonat que ella és dona i és catalana, i que això a Ejpaña és iuiu, iuiu!!!

  8. Suposo que d’aquestes coses, els lletraferits no en feu conya però ara m’has fotut un disgust. Porto molt de temps intentant acostumar-me, no solament això, ara ja havia corregit totes les vegades que havia escrit blog enlloc de bloc al meu idem. Ara que he de tornar a canviar-ho?

    • Montse ha dit:

      Ei, veig que tu també havies après a dir “pinícula”! No pateixis, tinc la sensació que aquestes institucions són força reàcies als canvis, per tant no en veurem un altre fins d’aquí a molt. Per cert, no sóc lletraferida, només una mica “perepunyetes” 😉

  9. Reflexionem-hi ha dit:

    Merda. Sempre em discuteixo amb tothom per aquest tema i, sincerament, no li trobo cap gràcia a dir-li “blog” a un “bloc”. Però que no hi ha blocs al costat del telèfon? I no diguem de com de bonic sona “blocaire”! M’encanta!! 😦

    No passa res, ni intentis convèncer-me, ja sóc estranya per altres coses, vull que s’eliminin les eles geminades, per exemple! Seré estranya també en aquesta. Seguiré queixant-me a classe, és l’únic escenari que em queda i els meus alumnes no tenen més remei que escoltar-me! Wahaha (riure de bruixa).

Deixa un comentari

