El diari de (3 de 5)

Em vaig quedar bocabadada. No entenia com s’ho podia haver fet en Ramon per arrencar els fulls del dia anterior i escriure la nova predicció ni tampoc com podia haver calculat que prendria mal. Però no. No podia ser. Mon cosí podia ser un ximplet, però mai de la vida sabotejaria una cadira perquè en caigués. Per força hi havia d’haver una altra explicació. Havia de ser una altra cosa.

A partir d’aquell dia vaig viure enganxada al dietari. No el deixava ni de dia ni de nit per assegurar-me que ningú no el pogués manipular. Si algú em preguntava què era o me’l demanava per donar-li un cop d’ull contestava de mala manera i em mostrava irritada i nerviosa. No podia permetre que algú el llegís.

Tot sovint l’obria per descobrir-hi canvis, per veure-hi empremtes, per endevinar-ne la trampa, per comptar-ne els fulls; però sempre hi havia les mateixes 60 planes i cada matí, indefectiblement, amb la meva cal·ligrafia i una tinta esvaïda hi havia escrit l’esdevenir de dia següent.  Si allò era obra dels deus o dels dimonis, no ho aconseguia esbrinar. L’únic que sabia del cert és que sempre, sempre, l’encertava. I això m’obsessionava.

16 Responses to El diari de (3 de 5)

  1. XeXu ha dit:

    A banda de patir successos paranormals, ara també paranoica… aquesta pobra noia acabarà malament…

  2. Pons ha dit:

    Es una avantatge saber el que et depara el dia de demà! així si llegeixes que ha de ploure ja agafes el paraigues 😉
    Te’l compro! Quan en vols pel diari?

  3. Ostres! Al principi m’he cagat i he pensat que el primer que faria és cremar-lo, a veure si me’n puc desfer… però després també he pensat que pot ser un avantatge i ser previsora pel dia següent. Saber si el destí existeix i si es pot canviar és una preocupació recurrent, però no gaire en el meu cas

  4. Crític de cine ha dit:

    Sonambulisme barrejat amb una capacitat mèdium?? Em tens molt intrigat!!

    • Montse ha dit:

      Bona intuïció… però tampoc. Jo també havia pensat aquest fil argumental i per això vaig afegir-hi que cada dia hi havia el matex nombre de fulls. Ves per on hem fet un brainstormin paral·lel 🙂

  5. Pau Samo ha dit:

    només 60 planes?!?! quin cague no? el dia 59 tots a partir

    • Montse ha dit:

      Ups! El que volia dir és que cada dia desapareixia l’anotació anterior i sorgia la del dia següent sense que ningú no n’arranqués els fulls. Però la teva idea és molt bona: les notes del dietari s’acumulen i quan arriba el full 60… s’ha acabat el bròquil???

      Ves, ara enyoro Lo Cuentista. Encara recordo el d’aquell que afirmava haver matat la peixetera. Espero que no trigui gaire a tornar a treure el nas per la blogosfera 😉

  6. Reflexionem-hi ha dit:

    Mama Poe. Vull dir “por”…

  7. Tomàs ha dit:

    Vist el vist, el que és segur és que un llibre que faci prediccions i les encerti, no pot estar escrit per empreses com Demoscopia o similars…

Deixa un comentari

