El diari de (2 de 5)

L’endemà va nevar, en Miquel va esmicolar un vidre de l’hivernacle i la tieta va arribar carregada de regals. Tanmateix, no em vaig deixar ensarronar; allò havia de ser obra d’en Ramon que sempre estava barrinant històries per empipar-me. Ben mirat, el pronòstic no era tan difícil: per la ràdio havien anunciat el canvi de temps, la tieta bé devia haver avisat a algú perquè l’anés a buscar a l’estació i no hi havia res de tan fàcil com conxorxar-se amb el nano per ordir una broma. Pel que fa a la lletra, no era gaire complicada de copiar i, de fet, la idea de buscar els àlbums antics va ser d’en Ramon. Així doncs, vaig decidir fer veure que no havia vist el dietari: el desaria i no en diria res a ningú. No em venia de gust servir de diversió a aquell ganàpia.

L’altell de l’armari encastat de la meva habitació em va semblar un bon amagatall. Hi vaig apropar una cadira vella i corcada per pujar-m’hi i guardar-hi el dietari. Llàstima que no em vaig fixar prou en com n’era de vella i corcada perquè va cedir estrepitosament de seguida que hi vaig apuntalar un peu. La broma em va costar una esgarrinxada d’un pam i una fota reblincada de turmell que va necessitar un embenatge fins el genoll i una setmana de repòs. Ara bé, el pitjor no va ser això. El que em va trasbalsar més va ser veure el diari que, en caure a terra, va quedar obert per la primera pàgina. Amb lletra entenedora, menuda, lleugerament inclinada cap a la dreta i els punts de les is ben cargoladets, s’hi llegia l’anotació d’un sol dia, el de demà, i explicava com n’era avorrit passar el dia asseguda al sofà fent repòs amb una cama embenada.

16 Responses to El diari de (2 de 5)

  1. Crític de cine ha dit:

    Això va millorant… Per cert, crec que mai havia escoltat el terme ‘reblincada’!!

    • Montse ha dit:

      El diccionari normatiu recull “revinclada”, però a casa sempre ho he sentit a dir tal com ho escric al conte. En el diccionari Alcover-Moll (el més sensible amb les variants dialectals) sí que recull “reblincada” i fins i tot “rebrincada”. El cas és que no sé per què ho dic així; ho preguntaré a un company amb DO del Maresme, a veure què en pensa.

  2. Pons ha dit:

    Caram al final de cada capítol s’hi pot posar aquella música de terror-misteri típica de pelis antigues, saps quina vull dir?

  3. tirantlobloc ha dit:

    … no entenc la crueltat de servir-nos la història de manera tan dilatada!

    Volem saber més!!!

  4. Reflexionem-hi ha dit:

    Dona, saber el que vindrà pot ser útil. Hi havia una sèrie (no t’ho dic per aixafar-te la guitarra, que fa molta ràbia quan veus que la teva idea original no ho és tant…, ho dic per dir alguna cosa) que anava d’això, d’un noi que rebia el diari de l’endemà cada dia a casa, i es dedicava a fer bones obres evitant els accidents i tal… es deia Edición Anterior.

    • Montse ha dit:

      Ui, si em cau a les mans el diari de demà ja us escriuré des d’algun paradís tropical: de cap a la secció de loteries!!! 😀

      De totes formes, els “meus” objectes màgics sempre són una mica tramposos i… i fins aquí puc llegir.

  5. Pau Samo ha dit:

    txan txan! txan txan! nyi nyi nyi nyi! comença pinta d’això!

  6. XeXu ha dit:

    Doncs sí sí, ahir pensava que no ho havia entès bé, però sembla justament el que vaig entendre. La cosa es posa interessant, d’alguna manera havia de descobrir que el diari explicava el futur… a veure, a veure…

  7. Tomàs ha dit:

    Bé, ja hi ha alguna pista. Això pinta millor. Un ferit, un llibre que anticipa històries o que recull una senzilla casualitat…

    De moment promet.

  8. Ens tens a tots amb l’ai al cor, quina bona idea has tingut per tenir-nos a tots els teus fans només pendent del teu bloc! I després diràs que no tens imaginació! Doncs déu n’hi dó! A veure la tercera part… mmm me’n moro de ganes!!!

    • Montse ha dit:

      De fet qui està amb l’ai al cor sóc jo: mira que si ara no els agrada com segueix! Hauria d’haver fet com els comediants antics que començaven les actuacions demanant la indulgència del públic 😉

Deixa un comentari

