El diari de (1 de 5)

El vaig trobar per pura casualitat -o, si més no, això pensava- el dia que vaig pujar a les golfes per buscar una antiga col·lecció de cromos. Era en el fons d’un bagul empolsinat i tacat de rovell. No m’hi hauria fixat si no fos pel suau centelleig de les lletres daurades: El meu diari. L’ànima tafanera em va fer un bot d’alegria: que potser havia trobat les confidències d’algun avantpassat? Vaig seure a terra i amb certa precipitació vaig desembolicar aquell llibre de fulles groguenques. El que hi vaig veure em va deixar sense alè.

La lletra era entenedora, menuda, lleugerament inclinada cap a la dreta i el punt a sobre de cada i descrivia un curiós cargolet. Escrit amb tinta descolorida s’hi llegien amb profusió de detalls els esdeveniments del dia: havia caigut la primera nevada de l’hivern, en Miquel havia trencat un vidre d’un xut mal calculat i la tieta Marta havia arribat a la casa pairal, per sorpresa, per celebrar les festes nadalenques amb tota la família. Després d’aquelles notes no hi havia escrit res més. Era el diari d’un sol dia, concretament el de la data de demà i estava escrit amb una cal·ligrafia inconfusible: la meva.

PS: Des del mes de maig que no se m’acudia cap conte (al setembre en vaig penjar un, però fins a cert punt era manllevat), així doncs, espero que em perdoneu que el publiqui de mica en mica; vaig tan escassa d’imaginació que he d’estirar els recursos. Això sí: demà mateix hi haurà la segona part.

19 Responses to El diari de (1 de 5)

  1. Pons ha dit:

    També haig de dividir el comentari sobre el conte en cinc parts?

    • Montse ha dit:

      Seria temptador pretendre multiplicar per cinc els comentaris del que de fet és un únic conte, però no vull ser tramposa: et pots reservar fins dissabte per a una forta ovació final (però si demà vols comentar no te n’estiguis, eh!)

  2. Pau Samo ha dit:

    No has de patir pas! l’Univers Montselladonià és ric i sempre trobem un “algo” en que recrear-nos. Esperarem la segona entrega per a veure que et rondava pel cap llavors.
    PD ens aniria bé saber la edat que tenies, un diari als 6 anys no es igual que als 18. Més que res per estar preparats!! jajajajaj

  3. Crític de cine ha dit:

    Doncs comença molt bé. A veure com continua.
    No et preocupis per la manca de creativitat; preparar unes oposicions cremen una mica el cervell. Ja te’n refaràs.

  4. tirantlobloc ha dit:

    … així mantens la intriga… Vaaaaa… volem més parts!!!

    • Montse ha dit:

      Cap problema: les altres quatre parts ja estan escrites i enllestides per ser publicades dia sí dia també… tret que pels vostres comentaris decideixi canviar radicalment el fil argumental i aleshores em faci un embolic de mil dimonis (ja se sap: la donna e mobile).

  5. XeXu ha dit:

    Millor a petites dosis. De moment queda molt a l’aire, a veure demà què ens expliques.

    • Montse ha dit:

      Tallat per aquí queda tant a l’aire que m’agafen ganes de dir “pasa palabra!” a veure com ho continua qui li toqui la penyora. Però no ho faré, si més no en aquesta ocasió; de fet, ho trobo molt temptador. Potser algun dia podriem fer un pensament.

  6. Ostres! Tinc la pell de gallina! Espero amb delit la resta del conte!!!!

  7. MadeByMiki ha dit:

    No em sembla gens malament aquest sistema, Espero amb interès la segona part…

  8. Reflexionem-hi ha dit:

    Ui, quin yuyu… I si no el toques, i el tornes a llegir demà, encara serà la data de dmà? S’haurà esborrat perquè no vas escriure res ahir… Quin embolic temporal, deixo de pensar i vaig a mirar la solució…

  9. Tomàs ha dit:

    Un conte en 5 píndoles? Bé, hauràs d’afinar molt per a que et perdonem.

    Espero grans emocions, morbo, morts, sexe…

    Cinc episodis donen per a molt.

    • Montse ha dit:

      Mmm… després de llegir quines són les teves expectatives, aprofito per dir el que espero per la teva part: paciència i resignació (ei, que jo només demano dues coses!)

Deixa un comentari

