Utilitat social

Tenia consciència cívica i, com sempre, va dipositar cada fracció de deixalles en el contenidor adequat. Va fer un paquet amb la roba i les sabates i el va llençar en el contenidor solidari. Les revistes van anar al contenidor blau. Les llaunes de precuinats, al contenidor groc. Les ampolles de vi, al de color verd. Finalment, de mica en mica, el gran munt de matèria orgànica, tallada en petits bocins per afavorir-ne el compostatge, va anar a parar al contenidor marró.

Es va quedar mirant com el camió engolia les bosses amb fulles d’enciam, pells de taronja i trossos de carn, i enfilava camí cap a la deixalleria. Va imaginar com seria el procés: de la cuina de casa, al contenidor; del contenidor, a l’ecoparc; en l’ecoparc ho farien fermentar i produiria biogàs. Per acabar, farien madurar les restes fins aconseguir convertir-les en adob orgànic i s’empraria en els jardins públics.

Va sentir una íntima esgarrifança de satisfacció: matèria orgànica per adobar els jardins, arbres més alts, flors més acolorides i gespa més verda gràcies al compost. Havia aconseguit el que semblava impossible, el que mai hauria imaginat. Per fi li havia trobat utilitat: aquells 97 quilos d’homenot tindrien un ús social.

20 Responses to Utilitat social

  1. Crític de cine ha dit:

    un final sorprenent, com sempre!! Aquests petits relats sempre m’esgarrapen un somriure. Gràcies!!

    • Montse ha dit:

      😀 Gràcies, Crític!!! Les teves paraules m’animen: sempre dubto molt abans de prèmer el “publica”, però quan es tracta de petits relats els dubtes s’acosten a la paranoia. Paraula!

  2. Rosaura ha dit:

    Montserrat “Hitchcock” Lladó, woooooooow!

  3. Pons ha dit:

    contant el teu historial (no rebel·lat oficialment, de moment) del que tens als armaris era de calaix que acabaria passant

  4. Yáiza ha dit:

    Montseeeeeeeeeeeeeee! Cal ser tan gore?! Ai, ai, ai… Doncs ja cal temps i paciència per picar 97kg d’homenot! Hahaha! Va, el relat molt xulo i sempre amb un final inesperat. Mare meva, si sabessin els del reciclatge…

  5. XeXu ha dit:

    Ole! Un relat que ben bé podria ser meu! No ho dic per la qualitat, em refereixo a aquest final una mica macabre, però que aplaudeixo! Pensava que era un post parlant de reciclatge, la veritat, i he hagut de llegir el final un parell de cops abans d’esbossar un somriure. Quina tia!

    • Montse ha dit:

      No és la primera vegada que em “carrego” algú en un conte, però de totes em sembla que aquesta és de les més bèsties… bé, si no tenim en compte aquella vegada que hi havia canibalisme… i si obviem aquella altra que… 😉

  6. M’he quedat molt parada amb el final, he pensat no! no ho he entès i he hagut de rellegir la última frase i encara fer més enfasi a la segona rellegida l’ortografia de la paraula homenot, si, si, hi posa H-O-M-E-N-O-T. Tot ha estat molt ràpid. Jejeje després els comentaris m’han ajudat a entendre que encara sé llegir!

    Per cert, molts bons coneixements sobre el reciclatge i tot el seu procés!

    • Montse ha dit:

      Hahaha! És que de tant en tant m’agrada fer incursions en el món dels microrelats per veure si me’n surto. Celebro haver-te sorprès: prova aconseguida! 😀

  7. Tomàs ha dit:

    Molt bo i sorprenent!

    Hi cap la possibilitat que el teu Ajuntament t’envií una carta de reconeixement per ser tant considerada i prim mirada amb el medi ambient.

    No hi ha res com una ciutadana conscienciada.

    • Montse ha dit:

      Calla, calla, que juraria que ja és la segona vegada que l’assasí és una persona súpermegaendeçada. Em sembla que el subconscient em vol dir alguna cosa 😀 😀 😀

  8. MadeByMiki ha dit:

    MadeByMiki et felicita pel teu bloc i ha decidit atorgar-te el Premi “Liebster”. Si vols veure la llista dels cinc blogs premiats fes una ullada a:
    http://madebymiki.wordpress.com

  9. TIRANT LO BLOC ha dit:

    Jo hauria estat més partidari de fer canelons o croquetes amb els 97Kg de carn. No veig clar això del reciclatge i del biofuel…

  10. Reflexionem-hi ha dit:

    HEHEHEE! Mentre llegia pensava “això ha d’acabar amb una sorpresa!” Que bo. Seguint el comentari de sobre…et deixo amb aquesta cançó (que segur que coneixeràs, però qui sap si et descobreixo la sopa d’all, ara…) http://www.youtube.com/watch?v=A4QVVZSQgqU

    • Montse ha dit:

      Huas! No coneixia aquesta cançó. Que bo, i jo que pensava que m’havia passat tres pobles. En tot cas, em sembla que ells en tenien gana i el (o la) del conte n’estava fart 😀

Deixa un comentari

