Oh, la primavera!

Que sí, que sí: que hi ha més al·lèrgies, que provoca astènia, que ens recorda que fem tard per a “l’operació bikini”, que l’augment d’insolació afavoreix les migranyes… però cal reconèixer que la primavera -en la nostra latitud- té una potència que no deixa indiferent. Fins i tot, hi ha qui -en veu baixa perquè no la prenguin per ximpleta- se n’ha anat a la feina cantussejant aquests versos que en la veu de la Maria del Mar Bonet adquireixen notes d’aigua clara (en la meva, no ens enganyem, no tant).

Febrer m’ha duït la carta tan precisa:
vol que els lilàs s’obrin pels dits
i, en el cor, m’hi creixi una palmera.
Què exigent que ve la primavera!

Què exigent que ve la primavera,
i el meu cor tan malaltís,
tenc por que es cremi dins de la foguera,
no puc desfer-me del seu encís.

No puc desfer-me del seu encís,
obrir les branques i ballar amb ella,
pentinar-me al seu vent la cabellera,
cantarles llunes de les seves nits.

Cantar les llunes de les seves nits,
cantar vermells de la tardor,
cantar el silenci de la nova neu,
cantar, si torna, el dolorós amor.

Cantar, si torna, el dolorós amor
i néixer un poc més en l’intent,
i créixer un poc més cada entretemps
i volar amb el vent i les noves llavors.

Volar amb el vent i les noves llavors;
qui sap on el vent em portarà,
a dins el cor d’una terra antiga,
o creixeré al fons de la mar.

Febrer m’ha duït la carta tan precisa:
vol que els lilàs s’obrin pels dits
i, en el cor, m’hi creixi una palmera.
Què exigent que ve la primavera!

I per celebrar que avui hem encetat la primavera, us enllaço uns minuts de color i d’acrobàcies aèries i de bellesa allà on no la veiem; després de veure-ho, no em podreu negar que un ratpenat pot ser un animal bellíssim i que un insecte pot lluir com la gemma més preciosa.

Anuncis

28 Responses to Oh, la primavera!

  1. Quadern de mots ha dit:

    Bonica cançó, m’agrada molt.

    No tinc al•lèrgies primaverenques (d’altres millor no parlar-ne), operació biquini… no comento, les migranyes m’emprenyen molt. Sóc de tardor-hivern, però la veritat, una mica d’escalforeta solar i de color s’agraeix molt. Del vídeo destaco, com tu molt bé dius, els ratpenats, sempre veient-los xuclant sang, aquests són encantadors.

    PD: aquí ara mateix s’ha tapat, no hi ha sol, fa vent i fred i, amenaça pluja. Coses de la primavera 😀

    • Montse ha dit:

      Ai, sí, la tardor: després de l’esgotament de l’estiu, resulta una estació balsàmica. Potser el gran privilegi del nostre clima és que quan ja n’estàs fins dalt de tot d’una temperatura (cansats per massa alta o per massa baixa) arriba un nou canvi.

      Aquí també fa cara de voler ploure. Tant de bo perquè ja fa tants dies que no recordo si l’aigua cau de dalt a baix o de baix a dalt. Haurem de proposar canviar determinades expressions i que a partir d’ara un temps de pluja no s’anomeni “mal temps”.

  2. Lo rat ha dit:

    Les rates, amb ales o sense, fem goig, això és innegable.
    El missatge del vídeo és que el pol·len és afrodisíac? per més alentides que les passin, a totes les bestioles que hi surten se’ls veu que van un xic cremades.

    • Montse ha dit:

      I tant, senyor Rat, i tant! Si mal no m’erro, la primera vegada que vaig aterrar a casa vostra va ser per defençar la bellesa d’una ratapinyada, tot i que aquella era una mica més difícil de mirar. Desconec les qualitats del pol·len, però mai se sap; és això o que l’estació accelera els bioritmes (ja sabeu, allò que diuen que “la sang altera” i tal).

  3. XeXu ha dit:

    Doncs aquí a la feina no em deixa mirar vídeos, i és una llàstima, perquè la primavera a mi no em diu res, i preferiria comentar aquesta part del post!

    • Montse ha dit:

      Si després et vaga, dóna-li un cop d’ull perquè crec que el detall del vol en les imatges d’alta velocitat t’agradarà (bé, a mi m’ha agradat molt, però no és significatiu perquè tendeixo a entusiasmar-me amb facilitat).

      • XeXu ha dit:

        Doncs sí que l’he vist, no me n’havia recordat més, però ara que he tornat me l’he mirat de principi a fi perquè quan veus coses d’aquestes et quedes embadalit i no hi ha manera de parar. És increïble com funciona la natura, com de ràpid va tot que fins i tot enregistrat a velocitat súper lenta, sembla que van prou ràpid. El colibrí és una meravella de bèstia!

      • Montse ha dit:

        Celebro que part del post s’hagi “salvat” 😉 A mi la part dels colibrís em va semblar exquisida: més que volar, semblen ingràvids.

  4. Pons ha dit:

    Més que de primavera jo soc més d’estiu, tinc la jornada intensiva i tinc les vacances ^^

  5. Marta ha dit:

    Visca la primavera!!! Que la primavera sempre és positiva… 😀

  6. tirantlobloc ha dit:

    oh, què primaveral, Montse!!! Gairebé m’encomanes aquesta tirada per la primavera!!! No ho has aconseguit, però. Jo sóc d’hivern i ara ja començo a tenir calor!!!

    • Montse ha dit:

      Ja tens calor? Això és perquè ets molt actiu; això no ens passa als i les qui en sentir l’escalforeta del sol sentim un irrefrenable desig de fer la fotosíntesi 😉

  7. MadeByMiki ha dit:

    Cantant, cantant ens has fet arribar aquella pluja que tant ens convenia.
    No et pots imaginar com espero aquella alèrgia a les gramínies…

    • Montse ha dit:

      Has vist que bé, Miki? I això perquè he cantat que si arribo a netejar els vidres de casa entrem directament en època de monzó.

      Ai les al·lèrgies! T’acompanyo en el sentiment (literalment).

  8. Crític de cine ha dit:

    Només puc dir: ‘Visca la primavera!!’

  9. Reflexionem-hi ha dit:

    Jo em pensava que els rat-penats menjaven sang dels colls de la gent, no sabia que els agradessin les floretes!

  10. Yáiza ha dit:

    Doncs la veritat és que aquest any no esperava la primavera amb gaire ànsia. I a Barcelona no s’ha notat gaire, aquests dies!! Però ara ja torno a ser a París i fa molt bon dia, i sí que em ve molt de gust la primavera. Ai, que tonteta que em poso! I després de la primavera ja ve l’estiu, i voldrà dir que ja torno a ser per casa… ^^ Quan vaig arribar, feia calor. Ha passat el fred i torna el bon temps. Aviat serà hora de marxar.

    El vídeo és molt xulo!! Fins aviat!

    • Montse ha dit:

      Ei, una primavera parisina ha de ser “bocatto di cardinale”. Allà el fred ha d’haver estat més cruent que aquí, per tant el bon temps ha de ser rebut amb major alegria.

      Així doncs, ja s’està acabant el teu any d’exili voluntari? Ens n’has de fer cinc cèntims, eh! 😉

  11. Tomàs ha dit:

    El teu anunci de la Primavera és més espectacular que el de El Corte Inglés.

    Així i tot, quina decepció més gran m’he endut. En començar a llegir, veure la lletra de la cançó seguida d’un vídeo, m’he dit, un vídeo de la Montse cantant!!!

    Al final, res de res.

    Soc més de tardor i d’estiu, que no pas de primavera i hivern. Les primaveres les pateixo amb alguna al•lèrgia, malgrat diuen que aquest any serà lleu en aquest aspecte.

    Pensa-t’ho això de fer un vídeo!

Deixa un comentari

