El dilluns més trist de l’any

N’estic convençuda: tot està inventat, catalogat, estudiat, calculat i imaginat. Posem per exemple allò dels “Dia internacional de” perquè em temo que no queda res que no tingui el seu “dia”. D’una banda, en podem trobar com el dia internacional del llibre (visca Sant Jordi), el dia internacional de la poesia (a l’inici de la primavera, molt oportú) o el dia de la lluita contra la Sida (és bo recordar-lo i no abaixar la guàrdia). D’altra banda, però, n’hi ha de més… menys… no sé com dir-ho… valoreu-ho vosaltres mateixos: el dia d’star wars (valgamdeusenyor), el dia dels esquerrans (i?), el dia contra l’explotació del paisatge en cas de guerra (sense comentaris) i el dia contra la corrupció (és el 9 de desembre i tal com està el pati, no sabria dir si s’omplirien més els carrers si ens hi manifestem en contra o si es manifesten els corruptes per celebrar el seu dia).

Però el que realment m’ha desconcertat avui és fins a quin punt es fan estudis sobre les coses. Ja fa uns anys, un matemàtic de la universitat galesa de Cardiff va desenvolupar una fórmula matemàtica per calcular quin era el dia més depriment de l’any i va arribar a la conclusió que aquesta data fatídica era el tercer dilluns de l’any (avui). Paràmetres com ara el clima habitual d’aquests dies, la liquidació de la targeta de crèdit, la llunyania inabastable fins a la data de la paga o l’abandó dels propòsits d’any nou fan que conflueixin fatídicament i si afegim a la fórmula que els dilluns solen ser complicats, ja ho tenim.

No sap prou bé, el Sr. Cliff Arnal, fins a quin punt ho ha encertat: avui és dilluns, he dormit poc, el cel s’ha vestit de plom, estava cansada i he pujat amb l’ascensor (a la porra el propòsit d’acabar amb la vida sedentària), he menjat xocolata perquè em sentia deprimida (a la porra el propòsit de dieta sana) i per acabar-ho d’arrodonir, ens han convocat a una assemblea per posar-nos al corrent de les negociacions amb el comitè d’empresa… A la porra la paga de març? A la porra el 6,5% del sou que se sumarà amb el 5% anterior i amb l’apujada de la retenció de l’IRPF? Sí senyor, un “Blue Monday” amb totes les de la llei!

Anuncis

26 Responses to El dilluns més trist de l’any

  1. Aix!! la caminata més llarga comença amb un sol pas. Al ataqueeeee.

    Són només 2 frases que cal recordar ja que no hi ha dies tristos, només hi ha pauses entre els nostres petits i grans plaers de viure. Només pauses ja que sense la tristesa no coneixeríem la felicitat. (Això hem sembla que ho deia Shakespeare)

    • Montse ha dit:

      Pau, ets una joia: d’on treus tanta energia? D’acord, el dia d’avui me’l prendré com una passeta enrere per agafar impuls i demà aniré a l’assemblea disposada a menjar-me el món… o al primer que ens vulgui entabanar.

  2. Crític de cine ha dit:

    Doncs no ha estat un dia tant trist per mi. Potser vindrà més tard… Per cert, tens alguns cosa en contra dels esquerrans. Fa un temps, el Tomàs va fer un post sobre els esquerrans, dient que som una minoria, així que ja està bé ens dediquin un dia mundial. jejeje.

    • Montse ha dit:

      No perdis les esperances: com que enguany el primer dilluns ha estat molt matiner, el càlcul estava entre avui i el 23. Encara hi ets a temps (ai, ai, ai!)

      Pel que fa als esquerrans, teniu tota la meva admiració per tenir una habilitat de la qual estic absolutament mancada (amb l’esquerra sóc força inútil). Ara bé, això del dia internacional no acabo de veure-li el què. Si et sembla bé, “ni pa ti ni pa mi”: reivindiquem el dia internacional del blocaire? 😉

  3. MadeByMiki ha dit:

    Ara ja ho puc dir, ja som dimarts des de fa uns minutets… ni fu ni fa, per a mi ha estat un dilluns més sense res ni massa bo ni massa dolent. Ara que si es tracta el dia 23, ja veurem…

    • Montse ha dit:

      Vaig tenir un dia ensopidot, però tot passa: avui ja ha tornat a sortir el sol i l’assemblea m’ha posat a mil per hora (grrrrrrr!) Piles carregades de nou.

  4. Reflexionem-hi ha dit:

    Ui, no sé per què dius “valgamdeusenyor” al dia de Star Wars, jo penjo la bandera de la rebel·lió al balcó. (si poses “Rebel alliance symbol” al Google veuràs com és)

    Va, pot ser un dilluns, o un dimarts, el segon de l’any, l’últim… de tant en tant només tens ganes de manta i sofà, i no se sap per què. Però vaja, si el pitjor dia és tan aviat celebrem-ho: tenim tot l’any per endavant de felicitat!

    PD: Això del balcó és broma, però si en tingués una i sabés quin és el dia ho faria!! 😀

    • Montse ha dit:

      És prou bonica; el quatre de maig miraré tots els balcons a veure si endevino on és ca teva. Jo l’any passat en vaig penjar una de pirata (enooooorme) lligada a una canya en la terrasseta del cortijo… crec que no van entendre l’excentricitat de “la catalana”.

  5. Tomàs ha dit:

    Hola Montse,

    Estic encantat d’haver entrar al teu post en dimarts, així m’he salvat de saber que ahir va ser el dia més depriment de l’any.

    Val a dir, que ahir tant la meva dona, com jo varem rebre cadascú una bona notícia. La veritat és que darrerament n’estàvem mancats, per la qual cosa potser nosaltres (i per una vegada) varem ser l’excepció a l’estudi d’aquest senyor.

    Pel que fa a les retallades, ja no cal ni que en parlem. Jo ha arribat un moment en que optaré per posar-me de perfil, ja que no estic disposat a assaltar el Parlament, per què també hauria d’assaltar l’Ajuntament i la Moncloa. I posats, la Zarzuela o com es digui, el Parlament Europeu i les seus centrals de totes les agències de rating.

    Salut!

    • Montse ha dit:

      Home, potser la gràcia de saber que és el dia més depriment és que ja saps que a partir d’aquí tot és milloria. Celebro que a casa tinguéssiu bones notícies; realment tots n’anem una mica necessitats.

      En tot cas, ara recordo que a banda d’aquest dia “tradicional” de circumstàncies depriments, enguany també en toca un de fatídic des del punt de vista astral… em sembla que l’alineació de planetes és més endavant… he d’esbrinar la data i anotar-la a l’agenda perquè sóc molt despistada i ja estic veient que arribarà la fi del món i jo no me’n recordaré.

      • Tomàs ha dit:

        El pitjor de que s’acabés el Món és que no ho podríem comentar.

      • Montse ha dit:

        Ja m’ho he apuntat: segons el calendari Maia, el 21 de desembre d’aquest any. Espero que no sigui cert perquè, tal com dius, una notícia així i que no en poguessim fer un post… uf, quin disgust! 😉

  6. Yáiza ha dit:

    Dono gràcies al cel que llegeixo el teu post avui dimarts, perquè si l’hagués llegit ahir m’hauria tirat al Sena des de qualsevol pont cutre (ni tan sols hauria anat al Pont Neuf o a un d’aquests macos del centre, no!). No sé si mai més em podré treure del cap la data del dia fatídic… però realment, entenc que reuneix les condicions per ser el pitjor dia de l’any!!

    Pel que fa els “dies de”, m’ha agradat el que comentes del 9 de desembre… jo em penso que si els senyors corruptes sortissin a celebrar el seu dia, tindríem més afluència als carrers, i tant! Pel fet que hi hagi dies “de tot”… el que m’ha vingut al cap és una cosa que penso sempre, i és que cadascú té la seva causa (i ara deu estar de moda tenir Dies Internacionals!). I amb això, m’has donat idea per un post (que possiblement no faré mai).

    Bon DIMARTS, Montse! 😉

    • Montse ha dit:

      Confio que d’aquí a que hagis acabat la carrera, i si optes per treballar en la sanitat pública, hagi millorat el panorama que tenim ara per ara, que si no t’agafaran ganes de triar algun pont del Llobregat (i no molen tant com els de París).

      Realment tothom té la seva causa i només cal mirar els grups del “feisbuc” per veure la creativitat que gasta el personal. Ara miraré amb més atenció les teves entrades a veure si m’hi reconec com a musa inspiradora 😉

  7. Pons ha dit:

    per si de cas m’he esperat fins dimecres per comentar el post, no fos cas que encara anés a pitjor la cosa…

    • Montse ha dit:

      Uix! Encara t’has avançat una mica: ens queda el 23 de gener que enguany és un altre candidat per ser un dia asquerós… però tranquil que d’allà en endavant tot seran flors i violes.

  8. Lo rat ha dit:

    Em sumo al clamor popular que diu: a cada tercer dilluns de gener li arriba el seu sant Martí, sobretot si ha plogut.
    Àpali, que ningú no se’m torni a deprimir fins d’aquí un any!

  9. Marta ha dit:

    Oh, aquesta cançó em fa molta gràcia!

    Trobo molt curiós que es facin estudis i estadístiques d’absolutament TOT. Sigui com sigui, podem donar gràcies que aquest any ja hagi passat el dia fatídic.

    Ah, i molts ànims! Que crec que tots els necessitem…

    • Montse ha dit:

      De vegades, només que sigui dilluns ja no ens cal cap altre factor, oi? Potser no calia tanta fórmula matemàtica per arribar aquí.

      Cap problema: el sentit de l’humor ens farà rutllar de meravella 😉

  10. Quadern de mots ha dit:

    Hoal, tu em vas parlar de “Aigua bruta” per si no ho saps hi ha una continuació

    http://saberperdre.blogspot.com/2012/01/novetat-editorial-pau-vidal-presenta-la.html

    Apa, queda dit 😀 de seguida que el trobi a la biblio el llegiré.

    Bon diumenge, encara que el post sigui de dilluns.:D

    • Montse ha dit:

      Quadern, moltíssimes gràcies! Una notícia així alegra el dia més gris. Jo no tinc espera i demà mateix l’encarregaré a la llibreria de la cantonada 😀

  11. ÒscarAzAl ha dit:

    Jo crec que la solució és molt senzilla: ens carreguem aquest dilluns i passem directament de diumenge a dimarts. Amb aquesta solució, a més, reduïm una setmana a només quatre dies de feina. No és ideal?

    • Montse ha dit:

      No sé, no sé. Si això prospera haurem de treure aquest dilluns, tots els altres dilluns, els diumenges a la tarda, el Nadal, el dia de la Constitució, l’aniversari de l’ex… hi ha tants dies que inspiren fòbies que ens els fabricants de calendaris es quedarien tots a l’autr i no és qüestió d’augmentar-ne encara més les xifres. Em temo que el millor que podem fer és prendre les coses tal com som i tenir cintura.

Deixa un comentari

