Un paper diví

Sense paraules. M’he quedat sense paraules en llegir aquesta notícia d’El Periódico: ” Paper higiènic amb els colors vaticans per a la visita del Papa”. Pel que sembla, de cara a la propera visita papal a Madrid, han afegit als productes de marxandatge habituals com poden ser gorres, samarretes, motxilles, ventalls, imants de cuina i cosetes per l’estil, un pack de dos rotllos de paper higiènic amb els colors de la bandera vaticana, és a dir un de blanc i un de groc. La idea (us ho explico perquè sé perfectament que sou una colla de malpensats) és llançar-los quan passi el seguici com si fossin serpentines gegants, una cosa semblant als comiats dels grans transatlàntics. Tanmateix, si algú li vol donar un ús diguem-ne més tradicional, també ho pot fer perquè es tracta d’un producte de qualitat: dermatològicament comprovat, 3 capes i aroma.

El primer que he fet és pensar la data, però encara falten 144 dies pels Sants Innocents. Després he buscat la notícia en altres llocs per si es tractava d’un error d’impremta, però no és cap equivocació: el producte existeix. I jo que pensava que l’evolució d’aquest producte ja havia tocat sostre: del paper de la marca El Elefante al tovet i del tovet a les tovalloletes humides. Doncs no, ja veieu que no estava tot inventat i encara ens quedava un nou estadi per conquerir. El que no m’ha quedat gaire clar és el tema de l’aroma; no n’he trobat informació. Qui sap si té perfum d’encens (trobo que seria d’allò més escaient) o potser aquella sentida de cera cremada de les capelletes.

En tot cas, després de rumiar-ho una estona m’ha semblat ben adequat. M’agrada pensar que aquell personatge nascut a Natzaret era transgressor, tenia clar què pertany al món material i què a l’espiritual, defugia del poder terrenal, estimava apassionadament i va morir executat per anarquista. Em sembla una metàfora bellíssima que ell fos rebut a Jerusalem amb fulles de palmera i que ara el seu “representant” ho sigui amb rotllos de paper higiènic. Pel meu gust ho han clavat. Amén.

 

26 Responses to Un paper diví

  1. Yáiza ha dit:

    On anirem a parar!! No tinc paraules… Déu meu! (I mai més escaient).

    • Montse ha dit:

      La veritat és que m’agradaria saber com funcionen aquestes coses. Això ha nascut arran d’una sessió de “brainstorming”? I a ningú no se li ha acudit de dir “però què us empetolleu”?

  2. Pons ha dit:

    Em faltarà temps per anar a comprar-lo…

  3. Sergi ha dit:

    No cal dir que és un gran reclam tant si t’agrada la visita papal, com si no. Un producte amb un ventall de clients molt obert.

    Jo em quedaria amb l’ús més tradicional.

    • Montse ha dit:

      Certament el ventall de clients no pot ser més gran. Ja ho diu el refrany sobre què fa el rei, el Papa i que ningú no se n’escapa… Ai, vés, quins pensaments més escatològics ens provoca la visita papal 😀

  4. Tomàs ha dit:

    Montse! Hem coincidit (en part) en el Post.
    He de dir però dues coses:
    1.-El teu és anterior
    2.- No havia vist el teu. I a més, en el meu això solament ocupa una línia.
    Dit això, en a mi també em va cridar l’atenció i vaig pensar en fer un post sobre el tema, però finalment el vaig fer sobre un altre tema relacionat també amb la JMJ 2011.
    Entre les bestieses que s’estan fent per a la JMJ, aquesta és de les grosses. En a mi, no em sembla una bona idea.

    • Montse ha dit:

      Doncs és una llàstima que no haguem coincidit al 100%. Hauria estat divertit veure des de quins diversos punts de vista es pot enfocar el mateix tema. En tot cas, segur que algun dia ens passa (entre nosaltres o amb algun altre blocaire) que llegim una notícia que ens arrenqui un “APA!” i li fem l’autòpsia als respectius blocs. Serà un honor coincidir.

      Pel que fa al producte, a mi tampoc no em sembla en absolut que sigui una bona idea. Si volien fer serpentines gegants, haurien d’haver fet serpentines gegants i ja està. No sé quin grau de sensibilitat tenen els ciutadans vaticans respecte “els seus colors”, però a mi no em faria gens ni mica de gràcia que als meus se’ls pogués donar aquesta mena d’ús… no sé si m’explico 😉

      Me’n vaig a “casa teva” a veure què hi dius.

      • Tomàs ha dit:

        Ja t’he vist per casa meva.

        A Londres arreu es pot torbar paper higiènic amb la cara de la reina. Per tant, tampoc és tant estrany, però no em sembla una bona idea. Com dius, si volien serpentines, que haguessin fer serpentines.

      • Montse ha dit:

        Amb la cara de la reina? Hahaha!, guaita, encara em faran una mica de pena i tot.

  5. Ideal per cagar-se en Deu!

  6. Lo rat ha dit:

    És que el paper del Papa empipa.
    (Perdó, l’estiu m’estova les teules.)

  7. Sophia Blasco ha dit:

    Com que la crisi no els afecta en res, més aviat al contrari, els queden temps i recursos per malbaratar i sembla que juguin a allò que diuen, ‘aviam qui la fa més grossa’.

    • Montse ha dit:

      I són molt llestos perquè no malbaraten els recursos propis, sinó els dels altres. Ja he sentit de fonts oficials que la broma sortirà per 50 M€ i de fonts no oficials que tindrem sort si s’atura en els 100 M€. Sort que aquest és un país aconfessional 😦

  8. Rosaura ha dit:

    Deu ser l’únic profitós de la visita d’aquest personatge.

  9. Marta ha dit:

    Ja sé quin paper de vàter faré servir a partir d’ara… 😉

  10. Jaume ha dit:

    bon dia!

    M’amoïna si destenyeix…També he de confessar que m’ha decebut em pensava que cada rotllo seria bicolor.

    • Montse ha dit:

      Destenyir? Òndia, no ho havia pensat! 😦 Pel que fa al paper bicolor has coincidit amb els de casa: quan els vaig dir que havia sortit aquest producte n’hi va haver per a tots els gustos: “De ratlles amb els colors de la bandera?!?” “Amb la cara del Papa?!?”

  11. Reflexionem-hi ha dit:

    Hehe, no li acabo de veure la gràcia a això de tirar paper de vàter, fa una mica brut, no? Me l’havia imaginat mig i mig, tal com és trobo que no té tan de mèrit, haha!

    • Montse ha dit:

      Potser ha tingut la “gran” pensada algun nostàlgic d’aquesta sèrie i dels seus comiats des dels ports (un senyor vestit de blanc i amb els cabells blancs i que es passeja en un mitjà de transport blanc i immediatament ha pensat en el capità Merrill Stubing) però pel meu gust l’ha cag… ai, és que amb un producte així el pensament esdevé escatològic per força 😉

Deixa un comentari

