Cosir i cantar

(que sí, que sí, que ja sé que aquesta expressió en català seria “Bufar i fer ampolles”, però considerem-ho una llicència de l’autor perquè em quadri el títol amb l’entrada)

Enguany he encetat un curs d’anglès. Ara per ara, dir que tinc nivell teletubbi seria una mica agosarat -ja m’agradaria tenir la retòrica d’en Tinky Winky-, però he decidit no atabalar-me i prendre-m’ho amb calma. Tot plegat és una mica estrany perquè en lloc d’aprendre coses noves el que he aconseguit és ressucitar l’oblidadíssim francès i -oh miracle!- si em pregunten com hauria de dir noranta, abans que no pas el simplíssim ninety em surt un recargolat quatre-vingt dix. Els camins de les neurones són inexcrutables.

Tinc un munt d’esculls a salvar i un d’ells, com no, és el tema de la fonètica i com que no hi ha millor manera d’aprendre una cosa que fent-la he buscat per la xarxa i voilà! he trobat un karaoke. Us en deixo l’enllaç a continuació per si li voleu donar un cop d’ull i/o de corda vocal. Val a dir que hi ha moltes cançons, però que en algunes els subtítols no surten amb la suficient antelació i d’altres amb uns efectes especials tan “macos” que resulta poc pràctic a l’hora de la lectura. Bé, no és perfecte… però és gratis 😀

Els companys de feina m’han recomanat que comenci per cantants britànics i que deixi els d’altres latituds per més endavant perquè es veu que les pronúncies poden seu prou diverses. És una bestiesa però m’ha agradat saber-ho: ho haveu vist?, igualet que els nostres dialectes!, i és que en todos lados cuecen habas 😉 L’enllaç és aquest:

Per cert, ho he intentat, però he de reconèixer que de moment el que em surt s’assembla més a això:

Fins i tot diria que a això altre! 😦 (canta a partir del minut 1.14… òndia el planeta “txúpiter”!)

12 Responses to Cosir i cantar

  1. Tomàs ha dit:

    Good post Montse!

    Els vídeos són impagables. Semblen fets de conya. M’han fet recordar els de l’Aznar i el del president del Santander, en Botín que també són boníssims.

    Et deixo l’enllaç d’aquest darrer: http://www.youtube.com/watch?v=jaLDoWqIq2M

    Ànims, no puc dir una altra cosa. El que si has de fer és parlar i parlar, sense vergonya. Llançar-te a les classes, si t’equivoques, rectifiques i punt.

    • montsellado ha dit:

      Oh, que bo! Però si sembla un banquer de república bananera… encara que ara que hi penso… bé, deixem-ho correr.

      I sí que tens raó, cal aparcar el sentit del ridícul i llançar-se a la piscina; poc es pot aprendre una parla estant calladet 😀

  2. madebymiki ha dit:

    Quina por, una altra autodidacta, ja en som dos…

    Busca una sèrie o una peli que t’agradi molt i et baixes els subtítols, primer en castellà i més endavant en anglès, i insistir, insistir i insistir.

    Sort!!

    • montsellado ha dit:

      És un bon consell; el seguiré. També havia pensat començar amb sèries de dibuixos animats, però aquest és un terreny una mica pantanós i cal triar bé (els barrufets i els teletubbis potser no són bons models de llengua 😉 )

  3. puricatala ha dit:

    Si practiques amb aquests vídeos no sé si aprendràs anglès, però el més segur és que riuràs molt. El de Rafael és una passada. Moltes gràcies m’has fet riure aquesta tarda de diumenge nostàlgica i freda(he tornat a veure una altre vegada “Desayuno con Diamantes”,no hi ha res com una comèdia romàntica de les de abans)

    • montsellado ha dit:

      Sí, són divertits (i els que han penjat els companys en els comentaris també són impagables) i com a model de llengua de ben segur que no aconsegueixen ni el cinc raspadet, però tenen la seva funció: desinhibir. En certa manera et fa pensar que si algú amb aquest accent macarrònic gosa plantar-se davant d’una càmera, per què no hem d’intentar-ho en la intimitat d’una aula?

      Celebro haver-te fet riure (mmm… un clàssic sempre és un clàssic 😀 )

  4. Rosaura ha dit:

    Aquest supera de totes totes els anteriors (o això penso):

    Oh my god!!

    • montsellado ha dit:

      Uuuooooooooooooooh!!! TEN POINTS!!! 😉

    • Tomàs ha dit:

      Bé, amb els exemples dels vídeos podem inferir que per ser “caudillo” o president d’Espanya no cal saber anglès. Tampoc en sap en ZP.

      Després causa sorpresa que els joves no en tinguin ni flowers!!!

      • montsellado ha dit:

        Ei, tens raó: si no saps anglès pots aspirar a ser caudillo, president d’Espanya o president d’un banc… ara bé, si en saps i a més a més tens una carrera pots ser aturat, becari o mileurista. (país!) 😦

        Nota mental: he de preguntar a la teacher si em reintegraran la part proporcional de la matrícula si abandono ara mateix.

  5. Kuka ha dit:

    Montse, m’he auto-convidat al teu bloc després de xafardejar el teu avatar al bloc d’en Miki.

    Dos de les meves versions són: ésser professora d’anglès (qualsevol dubte, my pleasure to help you!) i estudiant d’àrab (l’aprenentatge dels nombres comproven que les meves neurones no estan preparades per segons quines fites). Força: aprendre una llengua és expandir horitzons… =:o)

    NB No he estudiat mai català i qualsevol correcció que em puguis fer és més que benvinguda (de moment, només en Tomàs m’ajuda en aquest punt).

    • montsellado ha dit:

      Ei, auto-convida’t sempre que vulguis, Kuka, ets molt benvinguda!

      Acabo de visitar ca teva i la veritat és que algun dia ens hauràs d’explicar com ho fas per escriure tan bé sense haver estudiat. Juraria que no ho necessites, però si et cal un copet de mà pots comptar amb mi. Pel que fa a l’anglès et prenc la paraula… però t’he de dir que has fet un mal negoci perquè tu ets professora i jo només una aficionada (amb molt bona voluntat, això sí!). 😉

Deixa un comentari

