A Betlem! (7-8-9)

Els tres monarques tornaven a casa cofois d’haver acomplert la seva missió.
En Baltasar presumia que tot i haver vingut de tan lluny no els havia calgut preguntar a ningú perquè el seu destí estava escrit en les estrelles, vaticinat pels profetes.
En Gaspar opinava que l’èxit es devia a que eren dipositaris de màgies ancestrals, secrets arcans, misteris revelats pels savis.
En Melcior, amagant el GPS sota la túnica, els donà la raó a tots dos amb un somriure murri.
 
.-.-.-.-.-.
 
Els monarques que menaven camells tornaven a casa després d’haver entregat els presents. En Melcior se sentia cofoi en recordar la cara de felicitat de la mare -amb l’or podré comprar farinetes pel nen-, en Gaspar somreia en recordar l’agraïment del pare –el perfum de l’encens dissimularà l’olor de l’estable-, en Baltasar s’enrojolava en recordar l’estupor de pare i mare –què dius que és això?.
 
.-.-.-.-.-.
 
El monarca que duia encens es va quedar pensatiu tot d’una i va preguntar:
– Escolteu, companys, no és cert que anem muntats en camells?
– Cert -va afirmar en Melcior.
– I no és cert que estem travessant el desert?
– I tant -va dir en Baltasar.
– I no diríeu que el palmerar que hem deixat enrere pertany a un paisatge desèrtic?
– Ja ho pots ben dir -digueren els seus companys.
– Aleshores, algú em pot explicar per què aquest capsigrany ens està enfarinant? Va rondinar mentre esternudava per culpa d’una volva de pòlvores de talc.
 

I aquí la penúltima entrega de la saga. Tenia més versions, fins i tot una en què confonien l’estel amb el raig d’una discoteca i aprofitant la polisèmia de la paraula camell… bé, deixem-ho córrer. El cas és que els n’hi he fet passar de tots colors i no els vull fer patir més, que l’any 1976 em van dur una bicicleta molt xula. 😉

Anuncis

14 Responses to A Betlem! (7-8-9)

  1. Tomàs ha dit:

    No, no, de pólvores de talc res de res. Els estaven desparasitant per fotre’ls a la garjola per tràfic internacional d’or.

    De res va servir que en Melcior digués que no ho sabia que estava prohibit, que les normatives interfrontereres canvien a tal velocitat que no hi ha manera d’estar al dia.

    En Gaspar l’estaven interrogant. El millor era veure la cara les policies en escoltar tot allò de que ell era dipositari de màgies ancestrals. Mentre intentava llegir-los el futur, el van emmanillar i va ser el primer en trobar-se entre 4 parets.

    En Baltasar estava en una altra taula intentant explicar que era aquell aparell tant estrany que duia.
    Finalment, en Baltasar va poder fer una trucada amb el smartphone-gps i el cap dels camellers va pagar la fiança (2 camells, 20 litres de llet de camella i 150 quilos de fems).

    En reprendre la marxa, se’ls sentia remugar la propera vegada que vegi un estel…

  2. madebymiki ha dit:

    Pobres camells sempre mirant de beure a aquells rius de paper de plata…

    Molt divertit el post!

  3. puricatala ha dit:

    Ara, cada vegada veig un pessebre penso en les teves històries i m’ho miro d’una altra manera.Potser no tan religiosa però,si més divertida i oberta. Felicitats pels teus guanys, no sé si es diu així. Ara quan tinc un moment em dedico a llegir blocs i la veritat és que els que trobo són massa feixuc, pesats,un ” toston” perdoneu però és que no sé la paraula en català, podeu ajudar-me! és tan difícil escriure.

    • montsellado ha dit:

      Hahaha, sóc una mala influència! Pel que fa als blocs, n’hi ha tants i tan diversos que per força n’acabaràs trobant del teu gust. Al meu escriptori virtual en tinc 62 de vinculats, però al final només en segueixo -quan puc- 25 i d’ells només 15 tenen la meva fidelitat incondicional.

      Un copet de mà: una llauna, enfadós, molest, insuportable, tediós, carregós, amoïnós, aclaparador, difícil de pair, pesat com un plom… No pateixis, la xarxa és plena de recursos que et poden ser molt útils. Quan busco la traducció d’una paraula castellana utilitzo l’OPTIMOT i quan necessito sinònims, els busco en el diccionari de l’AVUI (no sé si hi ha altres llocs, però de sinònims només he estat capaç de trobar aquest). Si vols, els tinc enllaçats en la columna de la dreta. Estan força bé i els faig servir més sovint que no et penses 😉

  4. Reflexionem-hi ha dit:

    Hahahahahahhahahhahahahah!!!!! No sé quin m’agrada més, si m’agraden més els contes o el comentari de la bicicleta!! 😀

    • montsellado ha dit:

      No riguis, no, que la bicicleta era una passada… encara que vaig trigar un parell d’anys a arribar als pedals amb dignitat. En la meva època, una bicicleta es comprava “perquè duri”, per tant el primer any anaves amb el seient abaixat al màxim i pedalejant amb la punteta dels dits; passo de descriure com frenava (de vegades penso que sóc viva de miracle!). Ai, amb tant criticar ja veig que enguany tampoc em portaran el GPS 😦

  5. Sóc nou en aquesta plataforma i navegant, navegant, he arribat al teu blog que m’agrada, felicitats i bon any nou

    • montsellado ha dit:

      Ep, he tafanejat i potser ets nou en la plataforma, però com a blocaire tens un bagatge que Déu n’hi do. Ves per on, compartim signe zodiacal i aficions musicals (jo també cantava en una coral, però ara no tinc temps i només faig algun “cameo” de tant en tant).

      Sigues molt benvingut, gràcies per comentar i feliç 2011 😀

  6. Jaume ha dit:

    Quina pena!! Estàs segura que han de tornar a ca seva? De fet, em sembla que la tradició mana que fins a la Candelera…

    • montsellado ha dit:

      Sí, ja sé que segons la tradició ho hauria de mantenir fins el 2 de febrer, però he pensat que els mediàtics-blocaires han guanyat la llicència amb escreix i els de guix… aquests paren massa “bulto” i si et sóc sincera no sabria dir si em fa més il·lusió parar el pessebre o guardar-lo 😉

Deixa un comentari

