A Betlem! (5)

Els monarques que menaven camells tornaven extasiats a casa després d’haver entregat els presents. Se sentien meravellats per haver viscut una experiència que ultrapassava tots els seus somnis.
– Heu vists aquella resplandor blanca i càlida que irradiaven tots ells? -deia embadalit en Melcior.
– Us heu adonat que enmig del front s’hi endevinava un tercer ull, símbol de gran saviesa -observava corprès en Gaspar.
– I aquella cosa gran com un vaixell i rodona com un turbant que hi havia darrere del portal què devia ser? -preguntava en Baltasar.
.

Ja em disculpareu aquesta versió tan estrafolària, però de vegades les pluges d’idees tenen aquestes conseqüències. Aquest post el dedico al Mosaic perquè li vaig prometre que n’hi dedicaria un i perquè encara podria ser que els habitants del portal d’aquesta nova versió fossin compatriotes seus 😉

9 Responses to A Betlem! (5)

  1. Tomàs ha dit:

    Hola Montse, què bé, quina il•lusió que em fa la teva dedicatòria. Això no passa sovint.

    He llegit el conte unes tres vegades per tal de poder dir alguna cosa amb substància, amb un cert interès…., però no sé que dir.

    Que fan aquests tres monarques? Qui són?

    Llum? Un tercer ull budista? Una construcció darrera el portal?

    Escolta, no serà el portal de l’Àngel i la construcció, el Corte Inglés?

    Compatriotes meus?

    Disculpa la meva poca clarividència per endevinar els indrets pels quals transcórrer aquesta història i sobretot per quins s’endinsarà en properes entregues.

    Estic molt despistat, a la vegada que honorat pel teu detall. De veritat.

    • montsellado ha dit:

      Celebro que t’agradi el gest i que facis esforços perquè t’agradi el post… potser sí que m’he passat de sibil·lina.

      És el problema (o no problema) que tenen els microcontes: de vegades queden tan oberts que les interpretacions poden ser d’allò més diverses (personalment, això del Portal de l’Àngel ja m’està prou bé).

      Aquesta vegada pretenia descriure un “Encontre a la tercera fase”. L’he llegit a casa i tothom està d’acord amb tu: no s’entén. I mira que els ho he explicat “Sí home, cossos resplendents, formes humanoides però diferents, un objecte gran i rodó -la nau espacial”. No ho han vist clar.

      Ah, i això que et deia de compatriotes, anava per la ressenya del teu gravatar.

      Què hi farem, de fet es tractava de provar coses diferents. Qui sap, en Kafka escrivia històries de senyors que es convertien en panaroles i els entesos encara l’hi estan buscant el què (hahaha).

      Va, la propera entrega serà més facileta. 🙂

      • Tomàs ha dit:

        Disculpa els de casa teva. Ara bé, jo no tinc perdó. Ho hauria d’haver entès. N’estic d’acord en que hi havia prou pistes.

        No he estat a l’alçada. Demanes molt per a una andròmina. En la propera ITV renovaré el meu software i si més no, podré arribar a entendre un percentatge més gran de les teves propostes.

        Em sembla molt bé el trencament amb la història que has fet. Ara bé, ara com ho arreglaràs?

      • montsellado ha dit:

        Oh, no, aquestes històries no s’arreglen; de fet, tendeixen a empitjorar notablement.

        Demà, la versió “thriller” dels aconteixements (i que sigui el que déu vulgui).

  2. Jaume ha dit:

    Quina gran descoberta: he vist que sóc incapaç de fer dues coses alhora –cosa que ja ho saben tant a casa com l’alumnat–! No puc descarregar-me les proves finals i entrellucar el miniconte. He entès que els Reis a la tornada descobrien que en honor seu hi havia al pessebre un tortell.

    Perdona, Montse, quin mal lector sóc, oi?

    Quant al Mosaic, no sabia que era germanet de la Janelle Monae!
    http://www.jmonae.com/video/many-moons-official-video/

    • montsellado ha dit:

      Oh, ja hi pots pujar de peus: si l’adoració, enlloc de en terres palestines, hagués estat a casa nostra, al costat del portal algun pastisser eixerit hauria plantat una paradeta per vendre-hi rebosteria commemorativa (la pela és la pela!) 😉

      Quant a les aptituds multitàstiques, sense proposar-t’ho m’acabes de fer-ne descobrir una de pitjor: gairebé no he estat capaç d’escoltar l’aria i respirar alhora. Ets una caixa de sorpreses sense fi!

    • Tomàs ha dit:

      Bé, m’he hagut de mirar el vídeo. Doncs si, som família, però ella és una andròmina de nova generació (diguéssim que està més ben acabada, té més complements que jo).

      És el mateix que passa a la peli de Blade Runner amb els Nexus6.

  3. “I aquella cosa gran com un vaixell i rodona com un turbant que hi havia darrere del portal què devia ser? ”

    Doncs jo m’he quedat amb les ganes de saber-ho!!

Deixa un comentari

