Així no té gràcia

Qui ho ha provat m’ha dit que és d’allò més avorrit, però a mi no em feia res perquè la meva curiositat em porta a trobar estímuls allà on ningú més en veu (algun dia hauré de meditar si aquest tret és una qualitat positiva o no). Encara que només fos per afegir una nova experiència i tenir accés a les bambolines d’aquest escenari a mi ja m’estava bé. Però, ves per on, ara m’han nomenat i no li trobo la gràcia: primer suplent de la presidència.

No, així no m’agrada. Si et toca, et toca, però els “migcàrrecs” no tenen per on agafar-se. Ja veig que això de ser primer suplent d’una mesa electoral em provocarà fer tot un reguitzell de “persidecasos” sense solta ni volta: per-si-de-cas he de fer res m’hauré de llegir atentament el manual d’instruccions que acompanyava la citació, per-si-de-cas m’hi he de quedar hauré de matinar el diumenge i per-si-de-cas no aparec en tot el dia per casa caldrà muntar la logística domèstica escaient.

Vet aquí que un “no em faria res” s’ha convertit en un “vaja tocada de nassos” i ara, passi el que passi, em farà empipar perquè això de ser un segon plat m’ha omplert l’esperit de justa indignació. Si no ve el president, em quedaré remugant sobre la poca serietat de la gent, la falta d’implicació, com en són de barruts a l’hora d’eludir els deures cívics i el mal que fan els metges amics expedint certificats de falses malalties. Si ve el president, marxaré cap a casa amb la sensació d’haver fet tot d’esforços per a no res i sense la recompensa més preuada: jo volia les cinc hores del dilluns per anar a Ikea!

Anuncis

18 Responses to Així no té gràcia

  1. Reflexionem-hi ha dit:

    Ai, la pobre…! Em sembla que si et toca pots anar a treballar tard l’endemà (intento animar-te d’alguna manera però ja sé que és difícil)

    • montsellado ha dit:

      Ui, és una bicoca: et paguen 70 euros per les 12 hores de presència més les que es triga a fer l’escrutini (a cinc euros l’hora, un diumenge, ja veig que el titular no s’ho deixarà perdre) i l’endemà cinc hores de reducció laboral. Una mina, noia, una mina!

  2. Tomàs ha dit:

    Caram, ets difícil d’acontentar!

    En a mi em va tocar, ja fa temps, el mateix que tu. Primer suplent de la presidència de mesa. El que era president el coneixia del barri i vaig pensar que si no si presentava, ja l’aniria jo a buscar allà on fos.

    En les darreres eleccions em va tocar de vocal titular….i tenia un viatge a Venècia pels mateixos dies. Vaig presentar els bitllets on es veia que els havia pagat abans que s’haguessin convocat les eleccions i em varen eximir d’anar-hi.

    Així doncs, no et puc ajudar gaire pel que fa a l’experiència en si.

    De vegades penso que el que no m’agradaria seria que em toqués anar de jurat en un judici.

    Bé, doncs que passi el que tu prefereixis, que vingui o que no vingui el titular. I si al final vas a Ikea que en gaudeixis.

    • montsellado ha dit:

      Hahaha! Tomàs, això m’ha sonat a un “sé dónde vives” amb totes les de la llei! I tens raó amb això dels judicis: el primer que ve al cap són les pel·lícules en què el jurat es veu implicat en trames “txungues” i les passa ben magres.

  3. madebymiki ha dit:

    Avui per la ràdio donaven la interessant idea de fer el sorteig de meses (es veu que se’ls hi ha de dir així)entre la infinitat d’aturats que tenim.

    Per altra banda, no et sentis sola,aquell diumenge em toca treballar i no pensis que em paguen gaire…

    • montsellado ha dit:

      Doncs no és una mala idea. Si més no, aconseguirien tenir uns presidents i vocals una mica més motivats del que és habitual.

      Ànim pel diumenge… a mi encara em queda un raig d’esperança… i una compensació l’endemà! 😉

  4. Jaume ha dit:

    Montse, t’acompanyo en el sentiment. Això és algú de la feina que t’estima… perquè no es tria tan a l’atzar com ens fan creure. A més, sóc del parer que un cop t’han cridat, t’avisen més cops. Així doncs, alerta Tomàs, abans de contractar un viatge posa’t en contacte amb l’Oficina del Cens o bé amb la Junta Electoral.

    Ja sé que no és un bon consol, però sempre hi ha algú pitjor que tu, i no em refereixo a en madebymiki. Pensa que hi ha un altre equip de suplents darrere teu, que té tots els punts, perquè quan avisen el suplent no el troben.

    Resigna’t a fer acte de presència. Et veuràs a l’entrada de l’escola amb un fotimer de conciutadans teus. Sembla la reunió d’una comunitat de veïns. Si no cal el teu servi, que la família se t’endugui de sortida diumengera i apaga el mòbil. Quant a la documentació, ja tens els interventors dels partits que s’ho saben tot.

    Alegra’t que encara podràs mirar el Barça-Madrid.

    • montsellado ha dit:

      No em diguis que allò del “sorteig a sota d’un notari” no és cert! Ja em semblava estrany que hi hagués tanta gent reincident. Com trobi el graciós…

      Bé, ara que ja ho sé, seguiré els savis consells i muntaré l’estratègia pertinent:
      1. Si el 28 aparec com a bona nena conscient dels seus deures cívics i tinc la sort que també aparegui el titular, faig literalment un “apaga y vámonos” és a dir, apago el mòbil i foto el camp.
      2. En el moment en què es convoqui qualsevol altra votació, abans no em vinguin amb la citació, compro bitllets per anar on sigui (el que altrament en podríem dir “fotre el camp”)

      Ja veig que la fugida és l’única opció possible 😦

    • Tomàs ha dit:

      No, no, s’ha de fer a l’inrevés. Primer el viatge. La veritat és que anàvem 7 a Venècia i ja em veia amb el viatge tirat a la paperera. Però no, no hi va haver cap problema.

      • montsellado ha dit:

        Oh, Venècia! Un amic m’ha enviat les fotos que hi va fer aquest estiu i la veritat és que m’han agradat tant que jo, en el teu cas, si m’haguessin posat pegues per deslliurar-me d’aquest “deure cívic” crec que hauria optat per qualsevol opció raonable o no: simular malalties (com més contagioses millor), pèrdua temporal de facultats físiques i/o mentals, un segrest per part dels altres 6 membres de l’expedició… qualsevol opció sembla bona per no perdre un viatge així!

  5. Enric ha dit:

    Toc-toc… permís?
    Vaig tenir el “plaer” de ser president de mesa un tal dia 1 de novembre, dia de “Tots Vots”,… “Bicicleta, cullera, poma”!
    Bé doncs, t’he de dir que l’abstenció és el més avorrit que et pots imaginar! D’aleshores ençà lluito perquè el personal vagi a votar… 12 hores de “poca feina” es fan llaaaaarguessssssssss. Sort que vaig tenir el “”””plaer”””” (4 cometes!) de tenir com a vocal un individu de Ciutadans/Ciudadanos (era el primer cop que C,s es presentava en unes eleccions) i, en atribució de les meves prerrogatives com a presi, vaig estar a punt de fotre’l fora per “conducta inadequada”: comentaris “”””simpàtics”””” a tort i a dret, a déu i sa mare, però tan poc democràtics!!!!! Poc li va faltar per dir: “Hábleme en cristiano, coño! Qui el va parir! O sigui, que em va tenir distret l’home… (encara no li ho he agraït).
    I pel que fa al “manual”, no problemo. Com comenta lo Txaume, allà tothom sap més que la presidència! (és possible que sigui així en totes les institucions?????…).
    Fes-te suplent professional o, si vols la presidència, aconsegueix l’impossible: el 100×100 de participació!

    • montsellado ha dit:

      Uoooh! Passi passi que veurà el piset.

      Òndia, no hi havia pensat, en això de la companyia. Dotze hores frec a frec amb segons qui… (nota mental: per-si-de-cas proveir la bossa amb una quantitat generosa d’Almax)

      Pel que fa al grau de coneixement de les presidències… no m’estiris de la llengua que no puc viure de rendes i necessito el 95% de sou com l’aire que respiro.

      I dius que si no hi ha una alta participació el dia és avorrit? (segona nota mental: per-si-de-cas proveir la bossa amb un llibre dels que tinc fent cua -un dels gruixuts-)

      Moltes gràcies per passar per aquesta casa meva/vostra! 😀

  6. Marta ha dit:

    Ostres!
    A veure si tens sort i no et toca quedar-t’hi! I, si et toca, la segona nota mental em sembla la mar d’encertada!

  7. Àlex ha dit:

    Montse!

    No ve a tomb, però ahir vaig pensar en tu: parlàvem de pronúncies de compostos, i algú deia que tenia una amiga que es deia “montsa”; si et serveix de res, n’hi ha que em diuen “alax. :_)

    Quant a això de les eleccions, subscric el que comenta l’Enric: mira-t’ho pel cantó posit… pel cantó que punxa menys i paorofita per ‘arroplegar’ (que diuen els ebrencs) informació i preparar una entrada digna de premi. Tots l’esperem!

    I, per si si això no t’acaba de fer pujar els ànims, a mi m’esperen quinze dies seguits de corregir mítings, declaracions en mítings, reaccions en mítings i falses promeses en mítings. Sort que sempre ens quedaran els lapsus linguae en mítings, que em serviran per intentar fer alguna cosa “ludicofestiva” (que diria algú) al bloc.

    Bon campanya!

    • montsellado ha dit:

      Caram, tal com ho planteges, crec que em sabrà greu i tot si em diuen que me’n puc anar a casa.

      Ara que el que t’espera a tu sí que és fort: dues setmanes empassant què diuen i com ho diuen… esgarrifós! Sort dels posts ludicofestius; els esperarem amb candeletes 😀

      Molts ànims, À,

      Signat: Montse… Muntse… Montsa… Muntsa… Món… Serrat… Rat… Lladó!

  8. Rosaura ha dit:

    A mi em va passar fa uns anys, vaig tenir la sort que el president hi era, així doncs el que vaig fer va ser esperar-me allà fins les 9 i vaig tenir el privilegi de ser la primera votant del dia 🙂 50 euros i un entrepà… no farem càlculs del que paguen per hora. Vinga noia, ànims, segur que tindràs el dia lliure i fins i tot podràs preparar el sopar per veure el Barça-Madrid de l’endemà.

    • montsellado ha dit:

      Ai, sí, el partit! Ara que li han canviat la data ja m’he quedat més tranquil·la (ja em veia amb un transistor a la butxaca).

      A mes a més, per-si-de-cas no sóc a casa a l’hora de fer l’arròs, ja me les he empescat perquè el 28 ens convidin a dinar (he revisat les condicions de l’assegurança de la llar i no cobreix els incendis provocats per marits voluntariosos però amb poca traça). 😉

Deixa un comentari

