És que ho saps tot!

Quin número veus aquí? Em va dir amb un to de veu de “murri que es veu d’una hora lluny”. De número no en veig cap -li vaig dir- en tot cas veig tres dits encongits i dos de drets. No, no, però quin número hi veus -va insistir engrescat-. Home, a tot estirar, ja que fas la V de la victòria, podria ser un cinc romà. Ai, què vaig haver dit! Es va empipar com una mona: És que ho saps tot! I va girar cua terriblement ofès.

Aquesta no me l’esperava. En tot cas, allò encara no era la típica enrabiada d’adolescent, aquell passar d’un “la mama és molt llesta” a un “aquesta vella no s’entera de res”. Té nou anys i això encara no toca (pobre, encara no és conscient que la mama està permanentment en la figuera). Allò era una altra cosa: li havia xafat el seu moment de glòria, l’ocasió de demostrar a “la que ho sap tot” que ell també sabia coses.

Això em va fer pensar -els nens ho fan molt, això de fer-nos pensar- en com n’havia d’estat de maldestre i en com cal treballar més la meva empatia… i la seva tolerància a la frustració. Amb tot, ves per on, m’ha sorgit una oportunitat per redimir-me alhora que podré posar en pràctica una de les idees estel·lars de l’aprenentatge cooperatiu: ensenyar és aprendre dues vegades. Vet aquí la fórmula perfecta per fer-li apujar l’ego i les notes d’anglès: “Carinyu”, com es pronuncia teacher?

Ah, i ho tinc clar: la propera vegada que vingui a preguntar-me Saps en què s’assembla un elefant a un llit?, prometo fer uns ulls com taronges.

7 Responses to És que ho saps tot!

  1. Tomàs ha dit:

    Segurament si que li vas aixafar una ocasió que ell portava preparada per a tu. Especialment per a tu, era el seu moment, el moment de poder-te explicar ell en a tu alguna cosa. A diferència del que, en bona lògica, passa la resta del temps.

    Què difícil és tot!!!

    Els petits són tant exigents com nosaltres i pràcticament tenen les mateixes necessitats o més.

    Ànims per a la mama!

  2. madebymiki ha dit:

    El més complicat del aprendre és saber que cal “desaprendre”, hi ha un munt de coneixements i pre-concepcions a “desaprendre”.

    A mi també m’has enxampat amb la pregunta…

  3. montsellado ha dit:

    Ai quina fila! Entre oblidar el que he après malament, reaprendre el que em van ensenyar incorrectament i dissimular el que (crec que) sé… no sé (però literal, eh! NO SÉ) 😉

  4. Reflexionem-hi ha dit:

    Jo no sé en què s’assemblen un elefant i un llit 😦

Deixa un comentari

