Recepta antiestrés

Ingredients. Els típics en aquests casos: farina, aigua, llevat i sal.

Preparació. El procés habitual per assolir aquest producte és anar a la fleca i dir “un pagès de quilo, si us plau; tallat”. Però no. Ara estem de vacances i ens podem permetre el luxe de fer un petit viatge en el temps i convertir una cosa ben senzilla en una de ben complicada. Així doncs, dissoldrem el llevat en aigua tebiona (34 graus a l’ombra fa que sigui un procés especialment “plaent”) i després ho amassarem amb farina. Aquesta barreja es deixa reposar una estoneta fins que creix considerablement. Quan hagi crescut prou ho tornarem a dissoldre en més aigua tebiona (una nova onada de sensacions indescriptibles) i de mica en mica hi afegirem farina i més farina. Aquí és on comença la “recepta antiestrés”. He d’avisar els malalts/usuaris/treballadors d’equips informàtics: l’endemà, tindreu el malmès túnel carpià més malmès que mai, però jo crec que aquest maltractament extra dels canells compensa. És catàrtic. Així doncs, us planteu davant de quatre o cinc quilos de farina  i us llanceu amb tota la fe a amassar.

La primera vegada que m’hi vaig posar vaig començar amb molta suavitat, com si la farina estigués contracturada. Les iaies em van escridassar i em van fer una desmostració de com calia fer-ho: res a veure amb el meu massatge relaxant. Diuen les enteses en el tema que perquè el pa quedi flonjo i gustós cal amassar-lo molt. Més pastat, més bo. A més a més, cal fer-ho amb una considerable energia; res de miraments i consideracions. El meu tarannà és tranquil i en certa manera imprimim el caràcter en les coses que fem, de manera que no sabia pas com manegar-m’ho. Així doncs, després d’uns moments de reflexió, vaig fer un farcellet amb els nervis, l’estrés, les presses, les frustracions… i, com una mena de Son Goku que acumula energia a les mans, vaig abocar una bona dosi de mala bava (metafòrica, eh!) a sobre de la indefensa pasta.

A partir d’aquell dia, els meus pans reben indefectiblement una allau de felicitacions. Jo responc amb un somriure que sembla complagut… algú més observador hi podria descobrir un rerefons murri.

Us adjunto la fotografia d’una de les meves víctimes… ai, vull dir dels meus pans.

Per cert, si mai teniu l’ocasió de contemplar com cremen els troncs en un forn de llenya us ho recomano fermament. Les flames, crec que per la manca d’aire, dancen amb una lentitud irreal. L’efecte és arrabassadorament hipnòtic.

8 Responses to Recepta antiestrés

  1. Rosaura ha dit:

    Mmmmmmmmmmmmmmmm… ara el tomàquet, un bon oli d’oliva verge i el pernil…

    • montsellado ha dit:

      No em facis parlar, no em facis parlar. A més a més, ja que jo sóc la “forastera”, aprofito per fer excentricitats i faig pa de pipes, pa de nous, pizza de morcilla… prometo fermament passar tot el setembre a base d’enciam i kiwis 😉

  2. Jaume ha dit:

    Jo practico una altra tàctica. ajeure’t en una gandula i contemplar el cel a través de les branques dels pins.Això sí!, cal que no tinguis cap rellotge a prop.Suposo que si ho fas en una hamaca el gaudi és immens.

    • montsellado ha dit:

      Ni cap rellotge ni ningú a prop. La idea és deliciosa, però sempre que ho intento (en hamaca!) ve algú amb la cantarella “ara em toca a mi, ara em toca a mi, ara em toca a mi” i encara m’estressen més. Per no sentir-los, sempre em fan fora 😦

  3. Sophia Blasco ha dit:

    Magnífica recepta!
    Gràcies Montse!
    Avui mateix afegiré una nova recepta dels pans del món, el “Msemen” un altra delícia de la cultura amaziga irresistible!
    La trobaràs a: http://coachingcat.wordpress.com/2010/12/29/el-goig-de-fer-pa-a-casa/

    Bon Profit!

  4. Sophia Blasco ha dit:

    Hola Roger!
    Fem un taller de Pans del Món!
    Dissabte, 26 de març de 10.00h a 13.30h
    Al Centre Cívic Parc Sandaru.
    Carrer Buenvantura Muñoz, 21, Barcelona
    El taller és gratuït amb inscripció prèvia al 933 090 635.
    Farem Arepas, “Tortillas” mexicanes, Nan, Chapatti, Calzonne, …
    Organitzat per Aprenem ( http://aprenem.bloc.cat ) en col·laboració amb el Centre Cívic Parc Sandaru

    Hi esteu convidats!
    Sophia

    • Sophia Blasco ha dit:

      Montse,
      Perdona, aquest missatge era per a tu!
      Les prestacions Copy/Paste de vegades ens fan jugades!
      Perdona!
      Sophia

      • Montse ha dit:

        No pateixis, Sophia, a mi també em passa sovint 🙂

        Tant de bo pogués anar a aquest taller, però el dissabte tinc un compromís. La veritat és que ha de ser deliciós en tota l’extensió de la paraula.

        Sempre és un plaer tenir-te com a visitant d’aquest llogaret.

        Una abraçada.

Deixa un comentari

