Sinergia

Sinergia  1 f. [BI] [MD] Acció combinada de diferents òrgans, moviments, etc., per acomplir una funció.

Fa uns dies vaig penjar un post titulat “Pel que fa a la prova oral…” en què pretenia treure una mica de ferro a aquesta part de l’examen. L’acompanyava una cançó que sembla un embarbussament i una actuació dels Luthiers (oh, boníssims els Luthiers!). A mesura que s’acostava la data de l’examen he vist que aquesta entrada ha estat visitada gràcies a (o per “culpa de”, vés a saber) la cerca de “prova oral nivell d català”, “nivell d català prova oral”… Això m’ha plantejat alguns interrogants.

D’una banda m’he preguntat pel grau de desengany que pot haver experimentat el meu visitant anònim; de ben segur que no era això el que buscava, potser buscava consells una mica més assenyats (o en tot cas més experts), potser buscava alguna pista de com anava la prova; en tot cas, m’hi jugo un sopar, no esperava trobar la meva pallassada (ep!, que consti que no ho dic en sentit pejoratiu, eh! reivindico el riure com a característica excelsa dels éssers racionals).

D’altra, però, he pensat en un altre vessant perquè és una cosa que em passa de vegades: Encara que no és el que buscava, donem-ho per ben trobat. Em fa il·lusió pensar que algú que passava per aquí, amb els mateixos nervis que jo (faré riques les farmacèeeeutiques), amb el mateix neguit que compartim tots els companys i companyes, hagi pogut trobar una miqueta de consol, de relaxació, d’ànims.

I sabeu què? Que per uns moments he sentit un corrent d’energia positiva; m’he sentit part del remolí de pors, d’inseguretats i de dubtes que ens assetjava a tots els que haviem de fer l’examen i alhora he sentit consol només pel fet d’intuir que hi havia algú més que en buscava. La micona d’ànim que volia emetre m’ha tornat rebotat i augmentat! Quins girs més estranys, quina curiosa sinergia produeix la xarxa, oi?

Anuncis

2 Responses to Sinergia

  1. Jaume ha dit:

    Montse,

    Potser és per això que ens té tan enganxats aquest mitjà? A més, l’entrada era boníssima. Vaig riure molt amb el vídeo.

  2. montsellado ha dit:

    Em sembla que sí que la interacció n’és la clau.
    Els Luthiers són la “repeeeeera”, oi?

Deixa un comentari

