Vatua la dieta!

Tinc la grip. Fa dos dies que arrossego la meva autocompassió del llit al sofà i del sofà al llit. El quadre clínic és complet: inapetència total, ulls de peix bullit i descens en la cadena evolutiva (d’homo erectus a homo geperudus i d’homo sapiens a homo enze). Decideixo fer una mínima activitat intel·lectual. Obro el diari digital i dono un cop d’ull als titulars. Em crida l’atenció un que parla de la cimera alternativa sobre el canvi climàtic a Bolívia. L’obro. El llegeixo. No entenc res. Sospito que la febre no em deixa pensar amb claredat. En transcric un trosset:

Molts es preguntaven si es tractava només d’una broma, però les desconcertants teories del president bolivià, Evo Morales, sobre els perills dels aliments hormonats ressonen amb estrèpit. «El pollastre que mengem està carregat d’hormones femenines, per això quan els homes mengen aquest pollastre tenen desviacions en el seu ésser com a home», va dir. I no només això: «La calvície, que sembla normal, és una malaltia a Europa. Gairebé tothom és calb, i això és per les coses que mengen, mentre que als pobles indígenes no hi ha calbs, perquè mengem altres coses»

Dieta mediterrània?, no, on vas a parar, és molt millor la dieta indígena. Poca broma. Penseu que si no mengeu correctament de ben segur tindreu una sèrie d’efectes col·laterals: obesitat, hipertensió, diabetis, homosexualitat i calvície. No em feu cas. És la febre. Desvariejo… o potser no sóc jo qui ha perdut l’oremus.

Anuncis

7 Responses to Vatua la dieta!

  1. Jaume ha dit:

    Ah, ara ho entenc!

    Cuida’t força.

  2. montsellado ha dit:

    Gràcies, Jaume. Dilluns intentaré estar al 100% i si puc al 120. Ara no és un bon moment per defallir. El dia 8 no em jugo res pel que fa a la feina ni al currículum (0,25 punts no justifiquen aquest xou), però això no treu que tingui il·lusió d’aprovar.

  3. Rosaura ha dit:

    Millora’t !! I menja pollastre i de tot el que vulguis, digui el que digue el Morales aquest!!

  4. montsellado ha dit:

    Gràcies, Rosaura. Has vist quines coses diuen els polítics? Ahir em vaig regalar un llibre d’en Quim Monzó, però no sé si riuré més amb l'”Esplendor i glòria de la Internacional Papanatas” o amb algunes notícies dels diaris: són tan surrealistes que te les has de llegir dues vegades per adonar-te que no ho has entès malament.

  5. […] fa temps, el president bolivià em va sorprendre amb una teoria molt sui géneris: menjar pollastre provocava homosexualitat i els aliments transgènics, calvície. Segons el seu […]

  6. Tomàs ha dit:

    Arribo a aquest post més de dos anys després de que el vares escriure, així que vull pensar que ja has superat aquesta grip!!!

    Pensa-ho: en aquell abril de 2010 no hi havia ni crisi!!!

    L’Evo és un provocador.

    • Montse ha dit:

      Sí, jo vaig deixar d’estar griposa al cap de pocs dies, però aquest senyor no ha deixat d’estar “empanat” en tot aquest temps.

      Ai, sí, quins temps aquells que no teníem ni idea de què era una prima de risc. Que lluny semblen!

Deixa un comentari

