Ho tens al pap… però no al sac

Us heu sentit mai així? Aquella sensació que tens alguna cosa ben clara dintre teu, però ets maldestre i barroer i quan intentes expressar-ho… cagada pastoreta.

A mi em passa contínuament. Temps enrere, quan estudiava francès a l’escola, llegia algun text i dins del meu cervell les paraules sonaven com si les pronunciés el propi Jacques Brell; ara bé, de seguida que els mots maldaven per fer-se camí entre les cordes vocals no conseguien fer altra cosa que un reguitzell de sons estranys que sortien de les profunditats de la gola. Totes les vegades que he intentat flirtejar amb la pintura he visualitzat una imatge bella i he dibuixat un bunyol que només mereixeria un “progressa adequadament” (sempre que l’autor tingués menys de 10 anys). Ja no parlem de la música, aquelles melodies que quan intento cantar deixen de merèixer el nom de música; tanmateix, si algú em sent, puc excusar-me i dir que l’escalfador d’aigua no funciona prou bé i que les dutxes d’aigua freda em fan fer uns galls terribles.

Hi ha un desajust exasperant entre el que hi ha a dins i el que surt a fora. Però l’únic talent que enyoro de debó és el de la paraula: dir el mot precís en el moment exacte, assertiu, oportú, valent. Seria meravellós no haver de tenir mai la sensació d’haver ficat els peus a la galleda. Mai dir, o escriure, una paraula desencertada (i fins i tot desafortunada) de la qual te’n penedeixis més tard perquè no era allò que realment volies expressar. Si mai trobo la llàntia de l’Al·ladí tinc ben clar què li demanaré (i no serà la grossa de Nadal, malpensats!… bé, tret que el geni em concedís més d’un desig, i és clar).

2 Responses to Ho tens al pap… però no al sac

  1. Marta ha dit:

    Sí, a mi també em passa tot sovint. Tant el desajust de la paraula adequada com el de les habilitats… En fi.

    Per cert, que bones aquestes vinyetes de l’Astèrix, eh!

  2. montsellado ha dit:

    M’encanta l’Astèrix. Em va acompanyar en totes les hores d’esbarjo dels dies plujosos quan anava a l’institut.

Deixa un comentari

